SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju teorije denarja in denarne politike. 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja denarne politike. 3. Osvojijo kvalitativni pristop k preučevanju vloge denarja v narodnem gospodarstvu. 4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju denarne politike.

Vsebina

Pojem, vrste in funkcije denarja Primarni denar, denarni multiplikator, kreditni multiplikator Denarni promet in obtok Povpraševanje po denarju in kreiranje denarja Denar in kredit Monetarni mehanizem in gospodarska dejavnost Instrumenti monetarne politike Evropska monetarna unija – struktura in funkcioniranje Denarni in kreditni posredovalci - vloga finančnih institucij Vpliv monetarne politike na gospodarstvo Struktura mednarodnega monetarnega sistema

Metode poučevanja in učenja

- klasična predavanja; - obravnava primerov; - aktivno skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja denarne teorije. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju denarnih sistemov. 3. Se naučijo prepoznavati ključne povezave na področju denarne politike. 4. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju denarne politike. 5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na denarne sisteme in denarno politiko. 6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju denarne politike. 7. Se usposobijo za spremljanje in nadziranje uporabe inštrumentov monetarne politike. 8. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju denarne politike.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja denarnih sistemov in denarne politike v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju denarnih sistemov in denarne politike. 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Mishkin, F.S. (2009). The Economics of Money, Banking & Financial Markets (9 ali novejša izdaja). Ribnikar I. (2006). Monetarna ekonomija I, EF: Ljubljana. (izbrana poglavja) Ribnikar I. (2003). Monetarna ekonomija II. Mednarodni denarni sistem. EF: Ljubljana. (izbrana poglavja) Ribnikar I. (2003). Monetarna ekonomija III. Denarna teorija. EF: Ljubljana. (izbrana poglavja)

  • red. prof. ddr. TIMOTEJ JAGRIČ, univ. dipl. ekon.

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.