SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Študenti spoznajo pomen in vlogo varstva okolja kot izrazitega inter-in multidisciplinarnega področja ter njegovo integracijo v poslovne odločitve podjetij. 2. Se naučijo razumevanja in uporabe ter natančnosti izražanja in razmišljanja na področju podjetniškega varstva okolja. 3. Spoznajo vplive proizvodov na okolje ter pomen zmanjševanja ter odpravljanja takšnih vplivov za uspešno poslovanje podjetij. 4. Osvojijo temeljna znanja o pomenu in konceptih za oblikovanje okolju primernejših proizvodov kot jasno zaznavnemu trendu.

Vsebina

1. Tehnološki proizvodni sistem 2. Standardizacija in kakovost proizvodov 3. Osnove varstva okolja ter ekologije 4. Vrste in viri onesnaževanja 5. Vplivi podjetij na okolje 6. Okoljske strategije v podjetjih 7. Sistemi ravnanja z okoljem (ISO 14001, EMAS) 8. Vplivi proizvodov na okolje 9. Ogljični in vodni odtis proizvodov 10. Ravnanje s proizvodi po uporabi; koncept industrijske ekologije in krožnega gospodarstva 11. Okoljski življenjski cikel proizvoda 12. Metoda LCA 13. Koncepti in značilnosti ekodizajn 14. Okoljske oznake na proizvodih 15. Embalaža (vloga, funkcije, okoljski vplivi)

Metode poučevanja in učenja

predavanja obravnava študijskih primerov seminarske in laboratorijske vaje (aktivno skupinsko delo študentov)

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Znajo pojasniti pomen integracije okoljskih vidikov v razvoj proizvodov kot dolgoročni trend v sodobnem gospodarstvu. 2. Se usposobijo za prepoznavanje interakcij med gospodarskim in naravnim okoljem. 3. Aplicirajo pridobljena znanja za uspešnejše trženje proizvodov, nabavo ter gospodarjenje z materiali. 4. Rešujejo probleme s sodobnimi metodološkimi in analitičnimi orodji ter metodami, ki upoštevajo celovite vplive proizvodov na okolje, temelječe na mednarodnih standardih. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 1. Izdelajo osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča. 2. Interpretirajo podatke in ideje ter si pridobijo sposobnost iskanja in sinteze informacij s področja okoljske politike ter razvoja okolju primernješih proizvodov. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter uporabljati strokovno literaturo. 4. Znajo identificirati problem z vidika inter- in multidisciplinarnosti. 5. Se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Sposobni multidisciplinarnega pristopa pri analizi ter reševanju problemov in iskanju rešitev. 2. Imajo uspešnejšo zmožnost presojanja in s tem učinkovitejša integracija znanj v poslovne odločitve. 3. Razvijajo spretnosti za timsko delo. 4. Razvijajo sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. 5. Izgrajujejo profesionalno etiko. Praktične veščine: Študenti: 1. Identificirajo ključna področja in probleme ter izbor ustreznih orodij oz. metod za uspešno reševanje. 2. So sposobni integracije temeljnih okoljskih vidikov v poslovanje podjetij.

Temeljni literatura in viri

TEMELJNI VIR / TEXTBOOK Radonjič, Gregor. 2020. Ekologija proizvodov. Ekonomsko-poslovna fakulteta, Maribor. DODATNI VIRI / SUPPLEMENT LITERATURE Wenzel, H., Hauschild, M. and L. Alting (1997). Environmental Assessment of Products. Chapman and Hall, London. Sonnemann, G. in M. Margni (Eds.) (2015). Life Cycle Management. Springer, Dordrecht. Brezet, H. and C. van Hamel (1997). Ecodesign: A Promising Approach to Sustainable Production and Consumption. United Nations Environmental Programme, Paris. Zbicinski I., Stavenuiter J., Kozlowska B. and H. van de Coevering (2006). Product Design and Life Cycle Assessment. Book 3 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • red. prof. dr. GREGOR RADONJIČ, univ. dipl. inž. kem. tehnol.

  • Pisni izpit: 70
  • Opravljene seminarske vaje: 30

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.