Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1.Osvojijo osnovna teoretična znanja o delovanju javnega sektorja, funkcijah javnih financ, institucijah javnega sektorja, vrstah javnofinančnih prihodkov in njihovih značilnostih, odhodkih države in njihovih značilnostih, fiskalnem primanjkljaju in javnem dolgu, procesu davčne harmonizacije na ravni EU in značilnostih proračuna EU.
2.Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja javnih financ
3. Osvojijo pretežno kvalitativni pristop k preučevanju problematike na javnofinančnem področju.
Vsebina
-vloga in funkcije javnega sektorja
-taksonomija javnih dobrin
-institucije javnega sektorja
-vrste javnofinančnih prihodkov , njihove značilnosti in pomen pri financiranju javne porabe
-načela obdavčevanja
-struktura in politika javnih izdatkov
-fiskalni primanjkljaj in javni dolg
-davčna harmonizacija na ravni EU
-proračun EU (financiranje, poraba sredstev)
-vrste in značilnosti javnofinančnih prihodkov v Sloveniji
Metode poučevanja in učenja
Klasična predavanja
AV predstavitve
Obravnava primerov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Obvladajo specifično znanje s področja javnih financ
2. Se naučijo prepoznavati ključne povezave na področju javnih financ
3. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju javnih financ
4. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju javnih financ
5. Se usposobijo za spremljanje javnofinančnih ukrepov države
6. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju delovanja države
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Razumejo in uporabljajo kritično analizo v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja javnih financ v literaturi in praksi.
3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju javnih financ
2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Stanovnik Tine..2013. Javne finance. Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta. Ljubljana (izbrana poglavja)
Čok Mitja in soavtorji. 2021. Javne finance v Sloveniji. Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta. Ljubljana
Aktualni članki in analize s področja javnih financ.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Način:
Pisni izpit ali sprotno pisno preverjanje znanja s testi. 100%
Sprotno pisno preverjanje znanja predvideva dva testa. Študent opravi izpit, če skupaj na obeh testih doseže 56% od maksimalno možnega števila točk. Ob tem velja, da mora pri vsakem testu doseči minimalno 45% možnega števila točk posameznega testa.