SLO | EN

Cilji in kompetence

1. Razvijejo razumevanje vplivov globalnega trga in nacionalnih institucij na čezmejno delovanje MSP. 2. Razvijejo analitične kompetence za spoznavanje tržnih priložnosti na tujih trgih. 3. Razvijejo razumevanje vloge mednarodnega trženja in družbene odgovornosti v snovanju poslovnih strategij MSP. 4. Razumevanje procesa internacionalizacije za mednarodno konkurenčnost MSP. 5. Razvijejo zmožnost snovanja trženjskih strategij in programov za mednarodno tržno ekspanzijo MSP. 6. Razvijejo zmožnost za načrtovanje in izvajanje trženjskih aktivnosti MSP v raznolikih poslovnih okoljih držav.

Vsebina

- globalizacija trgov in vstop malih in srednje velikih podjetij (MSP) na mednarodne trge; - vzvodi mednarodne konkurenčnosti MSP; - proces internacionalizacije MSP; - mehanizmi in institucije za podporo internacionalizacije MSP; - iskanje trženjskih priložnosti na tujih trgih; - snovanje strategij vstopa na tuje trge; - proces upravljanja mednarodnega trženja podjetij; - strategije čezmejnega poslovnega sodelovanja MSP; - mednarodno trženje v tujem kulturnem in institucionalnem kontekstu; - strategije mednarodnega trženja na porabniških in medorganizacijskih trgih; - globalizacija in virtualizacija mednarodnega trženja.

Metode poučevanja in učenja

• predavanja in vaje, • individualno in skupinsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: 1. Pridobijo osnovna znanja za razumevanje mednarodnega trženjskega upravljanja v MSP. 2. Se usposobijo za analiziranje trženjskih priložnosti za MSP na mednarodnih trgih. 3. Razvijejo sposobnost za analitično podprto oblikovanje načrtov in programov mednarodnega trženja za MSP. 4. Se naučijo uporabljati analitična orodja za podporo odločanja v mednarodnem trženju (raziskava trga, segmentacijska analiza trga, izdelava načrtov in strategij, izdelava cenovnih kalkulacij, prodajna pogajanja idr.). 5. Razumejo kontekstualne (kulturne, družbene) razsežnosti poslovanja podjetij Kognitivne/Intelektualne veščine 1. Razumevanje osnovnih konceptov mednarodnega trženja in kompleksnosti tržnega konteksta. 2. Razumevanje nujnosti prilagajanja podjetja zahtevam tujih trgov in institucionalnemu kontekstu. 3. Zmožnost analitičnega presojanja različnih poslovnih situacij podjetja na tujih trgih. 4. Zmožnost samostojnega poslovnega ravnanja v različnih situacijah in reševanja problemov v mednarodnem trženju.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti 1. Razvijejo zmožnost primernega poslovnega ravnanja v raznolikem kulturnem okolju. 2. Razvijejo analitično sposobnost za ocenjevanje tujih trgov. 3. Razvijejo osnovno zmožnost za oblikovanje strategij in programov ter za poslovno ravnanje v raznolikem poslovnem, kulturnem in institucionalnem okolju. Praktične veščine: 1. Razumevanje vplivov raznolikosti poslovnega okolja na mednarodno trženje. 2. Analitična zmožnost presoje različnih situacij v mednarodnem trženju. 3. Obvladovanje dostopa do tržnih informacij za MSP. 4. Zmožnost strokovnega poslovnega presojanja/delovanja v različnih tržnih situacijah.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): - Korez Vide, Romana. 2022. Management mednarodnega trženja, Mednarodno trženje (skripta). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. - Korez Vide, Romana. 2022. Management mednarodnega trženja, Mednarodno trženje (zapiski predavanj). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Dodatna študijska literatura (Additional textbooks): - Jurše, Milan in Korez Vide, Romana. 2013. Management mednarodnega trženja, Mednarodno trženje (priročnik za vaje). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. - Hollensen, Svend. 2020. Global Marketing. 8th Ed. Harlow, UK: Pearson Education (izbrana poglavja)

  • izr. prof. dr. ROMANA KOREZ VIDE, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • pisno poročilo: 40

  • : 30
  • : 30
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 3.