Cilji in kompetence
Študenti:
1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju optimizacije procesov v podjetjih.
2. Dosežejo sposobnost uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja optimizacije procesov v podjetjih
3. Razumejo in znajo uporabljati kvalitativni in kvantitativni pristop k proučevanju poslovnih procesov.
4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju optimizacije procesov v podjetjih.
Vsebina
1. Vloga Industrije 4.0 pri povezovanju poslovnih procesov
2. Modeli zalog
Deterministični modeli zalog
- EOQ model zalog
- Modeli zalog pri količinskih popustih
- Model zalog pri postopni dobavi
Stohastični modeli zalog
- Signalna in ciljna zaloga
-.Model zalog pri negotovem sezonskem povpraševanju
3. Modeli in tehnike za načrtovanje zmogljivosti
Opredelitev in določanje zmogljivosti
Napovedovanje potrebnih zmogljivosti
Investicijski modeli za povečanje zmogljivosti
4. Modeli za kontrolo kakovosti
Diagram nadzora za spremenljivke
Diagram nadzora za atribute
Analiza vpliva kakovosti procesov na stroške podjetja
5. Modeli in tehnike za načrtovanje povpraševanja
Modeli na osnovi analiza časovnih vrst
Regresijski model
Napovedovanje povpraševanja s sezonsko komponento
Kazalci kakovosti napovedi
Računalniška podpora: SPSS in Excel
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- obravnava študijskih primerov;
- aktivno skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Pridobijo poglobljeno znanje na področju optimizacije procesov v podjetjih.
2. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju optimizacije procesov v podjetjih.
3. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje poslovnih procesov.
4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju poslovnih procesov.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Se naučijo povezovati različna znanja in postopke ter jih prilagoditi.
2. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
3.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
Praktične veščine:
Študenti:
1. Lahko delujejo dokaj samostojno ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezni:
Čančer, V. (2020). Zapiski predavanj iz Odločitvenih modelov. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Dodatni:
Bastič, M. (2003). Izvedbeni management: Optimizacijski modeli. Maribor: EPF.
Brandon-Jones, A., & Slack, N. (2008). Quantitative Analysis in Operations Management. Harlow etc.: Financial Times Press.
Render, B., Stair, R. M., Hanna, M. E., & Hale, T. S. (2018). Quantitative Analysis For Management (13. izd.). Harlow: Pearson.
Aktualni znanstveni in strokovni prispevki.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju 20% - aktivno sodelovanje na predavanjih in vajah
80% - pisni izpit ali sprotno preverjanje v obliki dveh testov (vsak do 40 %)
Za pozitivno oceno je potrebno doseči vsaj 56 % od vseh možnih točk.