SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Razumejo osnovne elemente okoljskega managementa in povezave med njimi 2. Spoznajo in osvojijo pojme s področja podjetniškega varstva okolja 3. Se naučijo natančnosti izražanja, pisanja in razmišljanja na področju okoljskega managementa. 4. Usvojijo temeljna znanja o pomenu varstva okolja in konceptov trajnostnega sonaravnega razvoja ter integracije teh vidikov v poslovanje podjetij v okvirjih sodobnih mednarodnih standardov ter trendov EU. 5. Spoznajo pomen in vlogo okoljskega managementa kot izrazitega inter- in multidisciplinarnega področja ter njegovo integracijo v poslovne odločitve podjetij.

Vsebina

1. Trajnostni sonaravni razvoj- sistemsko teoretske osnove; okoljska terminologija; 2. Glavni izzivi trajnostnega poslovanja podjetij; Strateško prilagajanje podjetij okoljskim izzivom; načela varstva okolja, čistejša proizvodnja 3. Zahteve in smernice okoljske politike EU 4. Pomen integriranja varstva okolja za trženje in mednarodno menjavo blaga 5. Podjetja in vplivi proizvodov na okolje v njihovih različnih fazah življenjskih ciklov 6. Sistemi upravljanja z okoljem (serija ISO 14000, sistem EMAS) 7. Kazalci okolja, kazalci trajnostnega razvoja, analiza stanja v Sloveniji 8. Okoljska presoja, trajnostno poročanje 9. Značilnosti gospodarjenja v krožnem toku; hierarhija integralnega ravnanja z odpadki EU; politika in značilnosti ravnanja z odpadki v Sloveniji; načini in možnosti vzpostavitve krožnih tokov v podjetjih, priprava načrta gospodarjenja z odpadki 10. Analiza okoljskega življenjskega cikla (metoda LCA) 11. Ekodizajn (okoljski kriteriji za proizvode in storitve, okoljske oznake in deklaracije, primeri okoljsko usmerjenih strategij pri razvoju proizvodov)

Metode poučevanja in učenja

- predavanja, - AV predstavitve, - obravnava študijskih primerov, - delo v laboratoriju, - aktivno skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Osvojijo osnovne pojme okoljskega managementa in pridobijo osnovno znanje o vplivih podjetij oz. proizvodov na okolje v vseh fazah življenjskega cikla. 2. Se naučijo uporabljati okoljske kazalnike in standarde ter druge metode vrednotenja vplivov na okolje, za uspešno reševanje poslovnih problemov. 3. Spoznajo temeljne značilnosti ukrepov za doseganje gospodarjenja v krožnem toku. 4. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju okoljskega managementa. 5. Etična vprašanja znajo uskladiti z lastnimi pogledi.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 1. Ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča. 2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način. 3. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Uporabljajo IKT. 2. Razvijajo spretnosti za timsko delo. 3. Izgrajujejo profesionalno etiko. 4. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo. Praktične veščine: 1. Sposobnost oblikovanja okoljske politike in integracije temeljnih okoljskih vidikov v poslovanje podjetij. 2. Razvoj okolju primernejših proizvodov.

Temeljni literatura in viri

• Denac M.: Zbrano gradivo pri predmetu Okoljski management, 2020 DODATNI VIRI: • Članki, konferenčno gradivo, študije (opredeljeno na predavanjih in seminarskih vajah) • Schaltegger at al. (2002). Sustainability Management in Business Enterprises: Concepts and Instruments for Sustainable Organisation Development, University of Lueneburg, Centre for Sustainability Management (CSM) e.V. • Taylor, Bernard in sodelavci (1994). The Environmental Management Handbook. Pitman Publishing, London. • Marcus, P. and Willing, J. (1997). Moving Ahead with ISO 14000. John Wiley, New York. • EEA (1998), Starkey R. (ed.). Environmental Management Tools for SMEs: A Handbook. European Environment Agency, Copenhagen. • Pribakovič Borštnik, A., Zornik, M. in Žagar, T. (2004). Odgovorno okoljsko delovanje. Sistemi ravnanja z okoljem. Slovenski inštitut za kakovost in meroslovje, Ljubljana. • Wenzel, H., Hauschild, M. and Alting, L. (1997). Environmental Assessment of Products. Chapman and Hall, London. • Graedel, T.E. and Allenby, B.R. (1995). Industrial Ecology. Prantice Hall, New Jersey. • Klemmensen B. (2007). Environmental policy: Legal and economic instruments. Book 1 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala. • Nilson L. (2007). Cleaner production: Technologies and tools for resource efficient production. Book 2 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala. • Zbicinski I. (2006). Product design and life cycle assessment. Book 3 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala. • Weiss P., Bentlage J. (2006). Environmental management systems and certification. Book 4 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala. • SIST EN ISO 14031:2002 Ravnanje z okoljem – Vrednotenje učinkov ravnanja z okoljem - Smernice

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • izr. prof. dr. MATJAŽ DENAC, univ. dipl. inž. kem. tehnol.

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.