Cilji in kompetence
Študenti:
1. Se usposobijo reševati temeljne probleme poslovnega računa.
2. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju finančne matematike.
3. Pridobijo matematična znanja potrebna pri kvantitativnem in kvalitativnem obravnavanju nalog in procesov s poslovno-finančnega področja.
4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih vrednotenja netveganih sredstev in nekaterih tveganih sredstev.
5. Izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.
Vsebina
1. Poslovni računi (splošni pojmi, premo in obratno sorazmerje, delitveni račun, zmesni račun, procentni in promilni račun, zgledi iz poslovne prakse)
2. Obrestni račun
2.1 Dekurzivno in anticipativno obrestovanje
2.2 Navadni obrestni račun
3. Obrestno obrestni račun
3.1 Letna kapitalizacija
3.2 Pogostejša kapitalizacija
3.2.1 Relativno obrestovanje
3.2.2 Konformno obrestovanje
3.2.3 Zvezno obrestovanje
4. Kreditni posli (načini odplačevanja kreditov (obročni, anuitetni), krediti z dekurzivnim in anticipativnim obrestovanjem)
5. Inflacija in realna obrestna mera (revalorizacija, temeljna obrestna mera, primeri)
6. Donosnost investicij
6.1 Interna stopnja donosnosti, stopnja prehoda
6.2 Donosnost investicij s tveganjem (spošni pojmi, tveganje, pričakovane vrednosti, stohastična cost-benefit analiza, prilagojena diskontna stopnja)
7. Primeri uporabe obrestno obrestnega računa pri vrednotenju izvedenih finančnih instrumentov
Metode poučevanja in učenja
- predavanja;
- vizualne demonstracije;
- aktivne vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Osvojijo osnovne pojme s področja poslovno-finančne matematike.
2. Se naučijo uporabljati različne metode obrestovanja pri reševanju poslovnih in finančnih problemov.
3. Pridobijo znanja, ki so potrebna pri nadaljnji analizi problemov s področja finančne matematike (vrednotenje tveganih sredstev).
4. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju poslovne in finančne prakse.
5. Etična vprašanja znajo uskladiti z lastnimi pogledi.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti dobljenega rezultata.
2. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.
3. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
2. Izgrajujejo profesionalno etiko.
3. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo.
4. Razvijajo interes za vseživljenjsko učenje.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
1. Marovt J., Breznik K. (2014). Praktikum iz poslovno-finančne matematike, FNM, Maribor.
2. Capinski M., Zastawniak T. (2003). Mathematics for finance, an introduction to financial engineering, Springer-Verlag, London.
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
1. Marovt J. (2009). Gradivo pri predmetu Poslovno-finančna matematika: naloge z rešitvami, EPF, Maribor.
2. Čibej J. A. (2001). Matematika za računovodje in finančnike, Zveza računovodij, finančnikov in revizorjev Slovenije, Ljubljana.
3. Tietze J. (2006). Einfuerung in die Finanzmathematik, Vieweg Verlag, Braunschweig-Wiesbaden.
4. Ihrig H. (2003). Finanzmathematik: Intensivkurs, Oldenburg, München.
5. Marovt J. (2010). Gradivo pri predmetu Poslovno-finančna matematika: Efektivna in nominalna obrestna mera, zbirka rešenih zgledov (aktuarski pristop), EPF, Maribor.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju 10% - Aktivno sodelovanje na vajah in predavanjih
90% - Pisni izpit
Študent lahko nadomesti pisni izpit z dvema testoma, ki sta ekvivalentna pisnemu izpitu.