Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Utrdijo in nadgradijo znanje s področja geneze ekonomskih teorij.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri razumevanju, primerjavi in kritični presoji ekonomskih idej in konceptov.
Vsebina
1. Razvoj predklasične in klasične ekonomske misli: ekonomske ideje starega in srednjega veka, merkantilizem, fiziokratizem, angleška klasična politična ekonomija.
2. Razvoj mikroekonomike: marginalistična revolucija in subjektivizem, Marshallov prispevek k mikroanalizi, marginalistična teorija razdelitve.
3. Razvoj makroekonomike: Keynesova ekonomska teorija.
4. Alternativne ekonomske ideje: nemška zgodovinska šola, ameriški institucionalizem, ekonomika blaginje, ekonomika nepopolne konkurence, ekonomika gospodarske rasti in razvoja.
5. Sodobne ekonomske teorije: neoklasična sinteza, monetarizem, teorija racionalnih pričakovanj, novi keynesianizem, post-keynesianizem.
6. Metodološki razvoj ekonomske analize.
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- razprava o vsebini predstavljenih seminarskih nalog;
- individualne konzultacije s predavateljem;
- samostojni študij gradiva
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Pridobijo poglobljeno znanje o zgodovini razvoja ekonomske misli.
2. Se naučijo prepoznavati različne ekonomsko koncepte in šole ekonomske misli.
3. Se naučijo analizirati in sintetizirati teoretske poglede različnih šol ekonomske misli.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo razumevanje teoretske analize in razvoja ekonomske teorije.
2. Se naučijo primerjati in povezovati različna znanja šol ekonomske misli.
3. Znajo identificirati ekonomski problem (dogajanje) iz različnih zornih kotov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi različnih ekonomsko-teoretičnih konceptov za razlago sodobnih gospodarskih procesov.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
Praktične veščine
Študenti:
1. Razvijejo veščine kritične presoje aktualnih teoretično in ekonomsko-političnih dilem v gospodarstvu.
Temeljni literatura in viri
Brue, L. Stanley. 2000. The Evolution of Economic Thought. New York: The Dryden Press.
Blaug, Mark. 1999. Economic Theory in Retrospect. Cambridge: Cambridge University Press.
Snowdon, Brian, Howard R. Vane in Peter Wynarczyk. 1998. A Modern Guide to Macroeconomics, An Introduction to Competing Schools of Thought. Cheltenham: Edward Elgar.
Sušjan, Andrej. 2006. Uvod v zgodovino ekonomske misli. Ljubljana: Ekonomska fakulteta.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - priprava pisne razprave (pozitivno ocenjena pisna razprava je predpogoj za pristop k pisnemu izpitu);
- pisni izpit