SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Utrdijo in nadgradijo znanje s področja geneze ekonomskih teorij. 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri razumevanju, primerjavi in kritični presoji ekonomskih idej in konceptov.

Vsebina

1. Razvoj predklasične in klasične ekonomske misli: ekonomske ideje starega in srednjega veka, merkantilizem, fiziokratizem, angleška klasična politična ekonomija. 2. Razvoj mikroekonomike: marginalistična revolucija in subjektivizem, Marshallov prispevek k mikroanalizi, marginalistična teorija razdelitve. 3. Razvoj makroekonomike: Keynesova ekonomska teorija. 4. Alternativne ekonomske ideje: nemška zgodovinska šola, ameriški institucionalizem, ekonomika blaginje, ekonomika nepopolne konkurence, ekonomika gospodarske rasti in razvoja. 5. Sodobne ekonomske teorije: neoklasična sinteza, monetarizem, teorija racionalnih pričakovanj, novi keynesianizem, post-keynesianizem. 6. Metodološki razvoj ekonomske analize.

Metode poučevanja in učenja

- klasična predavanja; - razprava o vsebini predstavljenih seminarskih nalog; - individualne konzultacije s predavateljem; - samostojni študij gradiva

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Pridobijo poglobljeno znanje o zgodovini razvoja ekonomske misli. 2. Se naučijo prepoznavati različne ekonomsko koncepte in šole ekonomske misli. 3. Se naučijo analizirati in sintetizirati teoretske poglede različnih šol ekonomske misli.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 1. Pridobijo razumevanje teoretske analize in razvoja ekonomske teorije. 2. Se naučijo primerjati in povezovati različna znanja šol ekonomske misli. 3. Znajo identificirati ekonomski problem (dogajanje) iz različnih zornih kotov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi različnih ekonomsko-teoretičnih konceptov za razlago sodobnih gospodarskih procesov. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. Praktične veščine Študenti: 1. Razvijejo veščine kritične presoje aktualnih teoretično in ekonomsko-političnih dilem v gospodarstvu.

Temeljni literatura in viri

Brue, L. Stanley. 2000. The Evolution of Economic Thought. New York: The Dryden Press. Blaug, Mark. 1999. Economic Theory in Retrospect. Cambridge: Cambridge University Press. Snowdon, Brian, Howard R. Vane in Peter Wynarczyk. 1998. A Modern Guide to Macroeconomics, An Introduction to Competing Schools of Thought. Cheltenham: Edward Elgar. Sušjan, Andrej. 2006. Uvod v zgodovino ekonomske misli. Ljubljana: Ekonomska fakulteta.

  • red. prof. dr. JANI BEKŐ, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • pisno poročilo: 40

  • : 45
  • : 30
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 3.