Cilji in kompetence
Študenti:
1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju statističnih metod.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz poslovne prakse.
3. Osvojijo statističen pristop k preučevanju poslovnih problemov in poslovnemu odločanju.
4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju poslovnega odločanja na podlagi statističnih metod.
Vsebina
Formulacija problemov – opredelitev statistične raziskave.
Postopki in načini zbiranja podatkov - anketne raziskave in vzorčenje:
Vzorčna opazovanja in kakovost vzorčnih podatkov
Načrtovanje vzorca, vrste vzorčenja
Analiza vzorca: uteževanje, izračunavanje standardnih napak ocene, vzorčna varianca, vzorčni okviri in neodgovori
Velikost vzorca
Metode analize podatkov: Ocenjevanje parametrov, preizkušanje domnev o statističnih parametrih pri dveh in več vzorcih (neodvisni in povezani vzorci), analiza razlik; statistična analiza odvisnosti in povezanosti
- Priprava poročila raziskave
Metode poučevanja in učenja
predavanja;
AV predstavitve;
obravnava študijskih primerov;
aktivno individulano in skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
1. Študenti uporabijo matematično-statistične metode za reševanje poslovnih problemov.
2. Študenti interpretirajo rezultate, pridobljene z matematično-statističnimi metodami.
3. Študenti analizirajo in sintetizirajo različne pristope k poslovnemu odločanju.
4. Študenti pojasnijo etična, družbena in okoljska vprašanja pri statistični obdelavi podatkov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
1. Študenti izvedejo kritično analizo in uporabijo teoretične pristope pri reševanju strokovnih problemov.
2. Študenti povežejo različna znanja in postopke ter uporabijo strokovno literaturo.
3. Študenti izberejo ustrezne metode za reševanje problema in ovrednotijo pomen zbranih podatkov.
4. Študenti identificirajo problem iz različnih zornih kotov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
1. Študenti uporabijo pridobljeno znanje v konkretnem strokovnem delovnem okolju.
2. Študenti izvajajo samostojno učenje za lastni strokovni razvoj.
3. Študenti uporabijo informacijsko tehnologijo pri reševanju strokovnih nalog.
4. Študenti razvijejo in izboljšajo komunikacijske spretnosti za strokovno komuniciranje.
Praktične veščine
1. Študenti izvedejo statistično obdelavo podatkov in interpretirajo rezultate ob minimalnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Izbrana poglavja iz učbenikov:
Tominc, P. , Rožman, M. (2021). Statistična poslovna analiza, Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba.
https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/572
Kalton, Vehovar (2001). Vzorčenje v anketah, FDV L.
McClave, J.T., Benson, P.G., Sincich, T. (2011). Statistics for Business and Economics, Pearson Prentice Hall,
Illowsky, B., Dean, S. (2012). Collaborative Statistics, CONNEXIONS: Rice University, Houston, Texas, Accessed on September 3rd, 2025 at:
https://peeps.unet.brandeis.edu/~fournier/col10522stats.pdf
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - računalniško delo (20%);
- seminarska naloga (30%);
- pisni izpit (50%)
Študent opravi izpit, če na pisnem izpitu zbere najmanj 28 točk od 50-ih možnih, hkrati pa skupaj s točkami računalniškega dela in seminarsko nalogo zbere najmanj 56 točk (od skupnih 100 točk).