SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti: 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju statističnih metod. 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz poslovne prakse. 3. Osvojijo statističen pristop k preučevanju poslovnih problemov in poslovnemu odločanju. 4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju poslovnega odločanja na podlagi statističnih metod.

Vsebina

Formulacija problemov – opredelitev statistične raziskave. Postopki in načini zbiranja podatkov - anketne raziskave in vzorčenje: Vzorčna opazovanja in kakovost vzorčnih podatkov Načrtovanje vzorca, vrste vzorčenja Analiza vzorca: uteževanje, izračunavanje standardnih napak ocene, vzorčna varianca, vzorčni okviri in neodgovori Velikost vzorca Metode analize podatkov: Ocenjevanje parametrov, preizkušanje domnev o statističnih parametrih pri dveh in več vzorcih (neodvisni in povezani vzorci), analiza razlik; statistična analiza odvisnosti in povezanosti - Priprava poročila raziskave

Metode poučevanja in učenja

predavanja; AV predstavitve; obravnava študijskih primerov; aktivno individulano in skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja matematično statističnih metod za reševanje poslovnih problemov. 2. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve z matematično statističnimi metodami. 3. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na poslovno odločanje. 4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju statistične obdelave podatkov.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 3. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru, na področju statistične obdelave in interpretacije rezultatov.

Temeljni literatura in viri

Izbrana poglavja iz učbenikov: Tominc, P. , Rožman, M. (2021). Statistična poslovna analiza, Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/572 Kalton, Vehovar (2001). Vzorčenje v anketah, FDV L. McClave, J.T., Benson, P.G., Sincich, T. (2011). Statistics for Business and Economics, Pearson Prentice Hall, Illowsky, B., Dean, S. (2012). Collaborative Statistics, Connexions, Accessed on May 10, 2019 at: Open Textbook Library: https://open.umn.edu/opentextbooks/BookDetail.aspx?bookId=11

  • red. prof. dr. POLONA TOMINC, univ. dipl. ekon.

  • : 30
  • : 30
  • : 150

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.