Cilji in kompetence
Študenti:
1. Spoznajo pomen tehnologije ter
tehnološkega razvoja za konkurenčnost
ter poslovno uspešnost podjetij.
2. Osvojijo temeljna znanja o vlogi in
nalogah tehnološkega menedžmenta in
možnosti za integracijo le-tega v
upravljalske in strateško razvojne
odločitve podjetja.
3. Pridobijo znanja s področja spremljanja
in predvidevanja tehnološkega razvoja
kot enega temeljnih dejavnikov pri
strateškem planiranju, bodisi na
podjetniški, bodisi na
narodnogospodarski in regionalni ravni.
4. Spoznajo smernice, pomen in vlogo
varstva okolja kot izrazitega inter- in
multidisciplinarnega področja ter
možnosti za njegovo integracijo v
poslovne odločitve podjetij.
5. Spoznavajo soodvisnosti med
tehnološkim, okoljskim in energetskim
menedžmentom.
Vsebina
1. Tehnologija (definicije, razvrščanje)
2. Tehnološki sistemi (karakteristike in
razvrščanje sistemov, tehnološki sistem kot
del poslovno-proizvodnega sistema, struktura
tehnoloških sistemov)
3. Difuzija tehnologij
4. Prenos tehnologije
5. Kazalci in faze tehnološkega razvoja
6. Pomembna področja tehnologije
7. Tehnološki menedžment – vloga in pomen
8. Uvajanje in razvoj tehnologije v podjetjih
9. Osnove varstva okolja
10. Vrste in viri onesnaževanja
11. Vplivi podjetja na okolje
12. Okoljske strategije v podjetjih
13. Sistem okoljskega menedžmenta (ISO 14001, EMAS)
14. Ogljični in vodni odtis
15. Trajnostno poročanje
16. Energetska učinkovitost in energetski menedžment
17. Krožno gospodarstvo in gospodarjenje z odpadki
Metode poučevanja in učenja
predavanja
obravnava študijskih primerov
seminarske in laboratorijske vaje (aktivno skupinsko delo študentov)
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Znajo pojasniti soodvisnosti ter
povezanosti med tehnologijo, varstvom
okolja in ekonomijo.
2. Znajo pojasniti pomen integracije
varstva okolja za strateško upravljanje
podjetja.
3. Se usposobijo za prepoznavanje
interakcij med gospodarskim in naravnim
okoljem.
4. Pridobijo znanja za sodelovanje pri
organiziranju okoljske politike v podjetju.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo si sposobnost iskanja in sinteze
informacij s področja z različnih razvojnih
področij ter uporabe strokovne
literature.
2. Znajo identificirati problem z vidika inter-
in multidisciplinarnosti.
3. Študenti se oblikujejo kot samostojno
misleči in v reševanje problemov
usmerjeni ljudje.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. So sposobni inter- in multidisciplinarnega
pristopa pri analizi ter pri reševanju
problemov in iskanju rešitev.
2. Pridobijo zmožnost uspešnejšega
presojanja in s tem učinkovitejše
integracije znanj v poslovne odločitve.
3. Razvijajo sposobnosti za učinkovito
strokovno komuniciranje.
4. Razvijajo spretnost za skupinsko delo.
5. Izgrajujejo profesionalno etiko.
Praktične veščine:
Študenti:
1. Identificirajo ključna področja in
probleme ter izbirajo ustrezna orodja oz.
metode za uspešno reševanje.
2. So sposobni delovati v kompleksnejših
primerih, ki zahtevajo uporabo različnih
metod.
3. So sposobni integrirati temeljne okoljske
vidike v poslovanje podjetij.
Temeljni literatura in viri
TEMELJNI VIR / TEXTBOOK
• Radonjič, Gregor. 2020. Tehnološki menedžment in varstvo okolja. Ekonomsko-poslovna fakulteta, Maribor.
DODATNI VIRI / SUPPLEMENT LITERATURE
• Gaynor, Gerard H. (1996). Handbook of Technology Mangement. McGraw-Hill, New York.
• Wolfrum, Bernd (1991). Strategisches Technologiemanagement. Gabler, Wiesbaden.
• Kirkwood, R.C. and A.J. Longley (1995). Clean Technology and Environment. Blackie Academic Press, Glasgow.
• Nilsson Lennart, Persson Per Olof, Ryden Lars, Darozhka Siarhei, Zaliauskiene Audrone (2007). Cleaner Production – Technologies and Tools for Resource Efficient Production. Book 2 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju 70% - pisni izpit
30% - opravljene seminarske vaje, laboratorijske vaje (poročilo, zagovor)
S pozitivno oceno opravljene vaje (vključujoč poročilo in zagovor) so pogoj za pristop k izpitu.
- s sodelovanjem na predavanjih lahko študent nadomesti 20% pisnega izpita