Cilji in kompetence
Osnovni cilj predmeta Vedenje odjemalcev je, da študente seznani z temeljnimi (notranjimi in zunanjimi) dejavniki, od katerih je odvisno vedenje odjemalcev.
Na do-diplomski ravni se ne poglablja v problematiko raziskovanja vedenja odjemalcev.
Vsebina
1. Uvod
2. Makro dejavniki
2.1 Demografske spremembe
2.2 Spremembe kulture
2.3 Digitalizacija
2.4 Potrošniška miselnost in varstvo potrošnikov
3. Notranji procesi
3.1 Zaznavanje
3.2 Vrednote
3.3 Motivacija
3.4 Stališča in čustva
3.5 Učenje
3.6 Situacija
3.7 Proces odločanja
4. Zunanji dejavniki
4.1 Družina in gospodinjstvo
4.2 Referenčne skupine
4.3 Življenjski stil
5. Nakupno in po-nakupno vedenje
Metode poučevanja in učenja
- Interaktivna predavanja;
- obravnava študijskih primerov;
- vaje;
- aktivno skupinsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študent bo razumel osnovne dejavnike vedenja odjemalcev, razumeti, da vedenje odjemalcev determinirajo notranji in zunanji dejavniki ter razumeti temeljne procese, ki se pri tem odvijajo.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti osvojijo razumevanje in uporabo ključnih teorij vedenja odjemalcev v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študent bo sposoben uporabiti pridobljena znanja pri načrtovanju marketinškega spleta. Študent v procesu izvajanja predmeta razvije tudi spretnosti timskega dela in profesionalno etiko na področju vedenja odjemalcev.
Temeljni literatura in viri
Temeljna literatura
1. Gradivo, ki ga študenti dobijo na predavanjih
2. Mumel D. (2001). Vedenje porabnikov. EPF, Maribor
3. Mumel D., Gaber B., Milfelner B. (2004). Vedenje porabnikov. EPF, Maribor
4. Vida I., Kos Koklič M., Bajde D., Kolar T., Čater B., Damjan J. (2010). Vedenje porabnikov. Ekonomska fakulteta, Ljubljana
Dodatna literatura
5. Solomon M.R. (2011). Consumer Behavior. Pearson Educatuon, New Jersey
6. Solomon M.R., Hogg M.K., Askegaaard S., Bamosy G., ,. (2019). Consumer behaviour: A European percpective. Pearson Education limited.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - seminarska naloga;
- pisni izpit
- Pisni izpit se lahko nadomesti s tremi kolokviji. Opravljanje kolokvija je dovoljeno, če ima študent vsaj 80% obisk predavanj