Cilji in kompetence
1. Spoznavanje soodvisnosti med tehnološkim in ekonomskim oz. gospodarskim razvojem. Prikazati želimo soodvisnost in povezanost tehnologije ter ekonomije tako z vidika zgodovinskega konteksta tehnologije, kot tudi z opisom sodobnih trendov s poudarkom na visokih tehnologijah.
2. Seznaniti študente z vlogo ter vplivom tehnologije in tehnološkega razvoja pri ustvarjanju razmer za dolgoročne spremembe v gospodarski oz. družbeni strukturi.
3. Pridobivanje znanj s področja spremljanja in predvidevanja tehnološkega razvoja kot enega temeljnih dejavnikov pri strateškem planiranju, bodisi na podjetniški, bodisi na narodnogospodarski in regionalni ravni.
4. Spoznati značilnosti in pomen najbolj vplivnih tehnoloških področij.
5. Prikazati osnovne smernice trajnostnega razvoja.
Vsebina
1. Tehnologija (definicije, razvrščanje)
2. Tehnološki razvoj (pomen, značilnosti, faze)
3. Merjenje dinamike tehnološkega razvoja
4. Difuzija tehnologij; prenos
tehnologij
5. Vloga in vpliv tehnologij v družbi (vpliv različnih tehnoloških področij na gospodarstvo in družbo: petrokemična industrija, metalurgija, biotehnologija, novi materiali in nanotehnologije, mikroelektronika, digitalizacija, Industrija 4.0, informacijske in telekomunikacijske tehnologije, okoljske tehnologije, novi viri energije)
6. Industrijske revolucije in njihov vpliv na
gospodarski in družbeni razvoj
7. Življenjski cikli tehnologij
8. Gospodarski pomen proizvodnje in rabe
energije
9. Pomen in osnove varstva okolja
10. Koncept trajnostnega razvoja
11. Nizkoogljično gospodarstvo in družba
12. Gospodarstvo v krožnem toku
Metode poučevanja in učenja
predavanja
obravnava študijskih primerov
seminarske in laboratorijske vaje (aktivno skupinsko delo študentov)
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Prepoznajo vlogo tehnologij in tehnološkega razvoja kot pomembne in vplivne strateške razvojne dejavnike.
2. Se naučijo povezati vzročno-posledične zveze med tehnologijo, ekonomijo in družbo.
3. Prepoznajo smernice sodobnih tehnologij in njihovega vpliva na gospodarski razvoj.
4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju trajnostnega razvoja.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze informacij z različnih razvojnih področij ter uporabe strokovne literature.
2. Znajo identificirati problem z vidika inter- in multidisciplinarnosti.
3. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Pridobijo sposobnost inter- in
multidisciplinarnega pristopa pri analizi
ter pri reševanju problemov in iskanju
rešitev.
2. Uspešneje presojajo probleme in s tem
učinkoviteje integrirajo znanja v
poslovne odločitve.
4. Razvijajo spretnost za skupinsko delo.
5. Izgrajujejo profesionalno etiko.
Praktične veščine:
Študenti:
1. Identificirajo različna področja za
uspešno reševanje inter- in
multidisciplinarnih problemov.
2. So sposobni delovati v kompleksnejših
primerih, ki zahtevajo uporabo različnih
metod.
3. So sposobni integrirati temeljne
vidike trajnostnega razvoja v
poslovanje podjetij.
Temeljni literatura in viri
TEMELJNI VIR / TEXTBOOK
• Radonjič, Gregor. 2020. Vloga tehnologij v svetovnem razvoju. Gradivo za izpit. Ekonomsko-poslovna fakulteta, Maribor.
DODATNI VIRI / SUPPLEMENT LITERATURE
• Hagedoom, John (1995). Technical Change and the World Economy. Edward Elgar, Cheltenham.
• Von Tunzelmann, G.N. (1995). Technology and Industrial Progess. Edward Elgar, Cheltenham.
• Archibugi, Daniele and Jonathan Michie (1997). Technology, globalisation and economic performance. Cambridge University Press, Cambridge.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju 70% - pisni izpit
30% - opravljene seminarske vaje, laboratorijske vaje (poročilo, zagovor)
S pozitivno oceno opravljene vaje (vključujoč poročilo in zagovor) so pogoj za pristop k izpitu.
- s sodelovanjem na predavanjih lahko študent nadomesti 20% pisnega izpita