SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: • Seznanijo se z razlogi za nujnost mednarodnega poslovanja v obdobju sodobne globalizacije • Pridobijo temeljna znanja o razsežnostih mednarodnega poslovanja v primerjavi s poslovanjem na domačem trgu • Pridobijo vpogled v značilnosti globalnih tržnih prostorov • Študentje spoznajo ključne teme, s katerimi se srečuje turizem na globalni in na državni ravni; • Študentje spoznajo nujnost trajnostnega in družbeno odgovornega poslovanja v turizmu ter se seznanijo z možnostmi, kako oboje v praksi udejanjiti.

Vsebina

1. Mednarodno poslovanje kot nujnost v obdobju sodobne globalizacije 2. Temeljne oblike mednarodnih poslovnih aktivnosti 3. Politično, pravno in tehnološko okolje mednarodnega poslovanja 4. Različnost nacionalnih kultur in mednarodno poslovanje 5. Ekonomske in politične značilnosti globalnih tržnih prostorov (Zahodna in Vzhodna Evropa, Severna, Srednja in Južna Amerika, Azija, Afrika in Bližnji vzhod) 1. Vloga turizma v svetovnem in slovenskem gospodarstvu 2. Regionalne razsežnosti razvoja turizma 3. Etika in družbena odgovornost v turizmu 4. Trajnostni razvoj turizma

Metode poučevanja in učenja

• predavanja in vaje, • aktivno delo študentov na predavanjih in vajah

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: • Razumejo nujnost mednarodnega poslovanja v obdobju sodobne globalizacije • Znajo razložiti razlike med temeljnimi oblikami mednarodnih poslovnih aktivnosti • Znajo opisati temeljne dimenzije mednarodnega poslovnega okolja in razložiti njihov vpliv na mednarodno poslovanje podjetij • Razumejo pomen »kulturne pismenosti« mednarodnih menedžerjev • Znajo opisati temeljne značilnosti, priložnosti in tveganja globalnih tržnih prostorov • Študentje razumejo obseg in vlogo turizma v svetovnem in narodnem gospodarstvu. • Poznajo povezavo med udejanjanjem trajnostnih in družbeno odgovornih načel poslovanja ter dolgoročno uspešnostjo/preživetjem tako turističnih destinacij kot ponudnikov turističnih storitev na trgu. Kognitivne/intelektualne veščine: Študenti: • Znajo zbrati podatke in izvesti osnovno analizo mednarodnega poslovnega okolja • Znajo identificirati problem v mednarodnem poslovanju z različnih vidikov ter iskati njegove rešitve • Študentje znajo interpretirati in uporabljati podatke, ki jih na svojem portal objavlja Svetovna turistična organizacija • Študentje znajo smiselno prenašati predloge za reševanje globalnih problemov na področju turizma v lokalno okolje.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine: Študenti: • Razvijajo interes za dinamično delo mednarodnega menedžerja • Razvijajo sposobnosti za delo v medkulturnih timih • Razvijajo sposobnosti za pridobivanje informacij in podatkov iz virov in literature v tujih jezikih • Oblikujejo pozitiven odnos do odgovornega razvoja turizma in do aktivnega sooblikovanja trajnostnih rešitev razvoja turizma • Razvijejo pozitiven odnos do zaposlitve in raziskovanja na področju turizma. Praktične veščine: • Razvijajo komunikacijske veščine pri zbiranju primarnih podatkov o tujih trgih • Študentje pridobijo sposobnost iskanja in uporabe podatkov svetovnih in evropskih podatkovnih baz s področja turizma.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura/Compulsory Textbooks: Mednarodno poslovanje/International Business: ? Griffin, W. Ricky, and Pustay, W. Michael. 2020. International Business: A Managerial Perspective. Harlow, UK: Pearson Education (selected chapters). Turizem/Tourism: - Lebe, S. S. 2024. BIBAT - Tourism – Tourism part of the course Basics in International Business and Tourism. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Dodatna študijska literatura/Additional Textbooks: Mednarodno poslovanje/International Business: - Nabor relevantnih študijskih primerov (A range of relevant case studies). Turizem/Tourism: - EU Eco Label Manual for Tourist Accommodations (European Commission) - Sustainable Hotel Solutions Manual (UNWTO) - Global Code of Ethics for Tourism (UNWTO) - Strategija slovenskega turizma 2022–2028, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo 2022

  • izr. prof. dr. ROMANA KOREZ VIDE, univ. dipl. ekon.
  • red. prof. dr. SONJA SIBILA LEBE, univ. dipl. ekon.

  • Ustni izpit: 36
  • Ustni izpit: 35
  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 3
  • Pisna naloga: 15
  • Pisna naloga: 10
  • Medvrstniško vrednotenje: 1

  • : 30
  • : 30
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.