SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju raznolikih vsebin inovacijskega managementa. 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja inovacijskega managementa. 3. Razvijejo sposobnost za celovito spoznavanje in preučevanje inoviranja. 4. Razvijejo potrebo po sodelovanju z različnimi strokovnjaki in razviti sposobnost za učinkovito delo v skupini med reševanjem primerov iz prakse. 5. Razumejo inovativno reševanje problemov kot vsakodnevno prakso na vseh nivojih. 6. Spoznajo potrebo in možnosti zaščite rezultatov inovativnega dela.

Vsebina

Področja inovativnosti v sodobnih družbah. Celovitejše razumevanje inoviranja s sistemskim razmišljanjem. Vpliv družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja na inoviranje Opredelitev inovacije in vpliv na razvoj družbe. Ustvarjalnost in nastajanje idej. Načini in vrste razmišljanja. Metode in tehnike ustvarjalnega dela. Dizajnersko razmišljanje. Etika in inoviranje. Uveljavljanje in širjenje novosti v družbi. Inovativna okolja: Japonska, ZDA, Evropa. Pomen in management znamk, modelov, patentov in avtorskih pravic. Proučevanje inovativnosti v primerih iz prakse.

Metode poučevanja in učenja

- predavanja s pomočjo razprave; - AV predstavitve; - obravnava študijskih primerov; - aktivno skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja inoviranja. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju inoviranja. 3. Se naučijo prepoznavati povezave na področju inoviranja. 4. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju inovacij. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij inoviranja ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja inoviranja v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. 5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na inovacijske procese. 6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju inoviranja. 7. Se usposobijo za spremljanje in nadziranje vseh faz nastajanje invencij in inovacij ter uveljavljanje na tržišču. 8. Se usposobijo začeti oblikovati in voditi portfelij industrijske lastnine. 9. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju inovacij.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 4. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju inoviranja. 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): Zapiski predavanj v UM e studij MS Teams in dodatni viri, s katerimi se študenti seznanijo na predavanjih / Lecture notes and additional sources instructed to students in the class Ženko, Zdenka. Inoviranje z družbeno odgovornostjo kot vir novih priložnosti = Innovating with social responsibility as a source of new opportunities. V: Štrukelj, Tjaša (ur.), Boršič, Darja (ur.). Inoviranje posameznika, podjetij in družbe za družbeno odgovornost in dobro počutje : strokovna monografija, (Knjižna zbirka Sodobna ekonomija in poslovanje - SEP, ISSN 2232-4593, 4). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. 2014, str. 40-51. [COBISS.SI-ID 11897628] Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks): Ženko, Zdenka in Mulej, Matjaž (2011). Innovating measurement of economic success for more accurate information = Inoviranje merjenja ekonomskega uspeha za bolj ustrezne informacije. Naše gospodarstvo, letn. 57, št. 5/6. Ženko, Zdenka, Mulej, Matjaž. Preconditions for the management of invention-innovation diffusion process. International journal of productivity management and assessment technologies, ISSN 2160-9837, 2014, vol. 2, iss. 1, str. 39-50. Ženko, Zdenka, Šardi, Valentina. Systemic thinking for socially responsible innovations in social tourism for people with disabilities. Kybernetes, ISSN 0368-492X, 2014, vol. 43, no. 3/4, str. 652-666. Schilling Meslissa (2005) Strategic Management of Technological Innovation, McGrawHill, New York, USA Rogers Everett (2003) Diffusion of Innovations. Free press, New York. Ženko, Zdenka. Comparative analysis of management models in Japan, United States of America, and Western Europe: doctoral dissertation, (Ekonomsko-poslovna fakulteta, Maribor, Doktorske disertacije, 73). Maribor: [Z. Ženko], 1999. 327 str. Drugi novi mednarodni in slovenski viri po sprotnem izboru Other new international and Slovenian sources selected in real time

  • red. prof. dr. ZDENKA ŽENKO, univ. dipl. ekon.

  • Seminarska naloga: 40
  • Pisni izpit: 40
  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 20

  • : 45
  • : 30
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 3.