SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju upravljanja in strateškega managementa podjetij. 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja upravljanja, politike podjetja in strateškega managementa. 3. Kritično uporabljajo integralni pristop k preučevanju upravljanja in razvojnih problemov podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementa. 4. Izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.

Vsebina

1. Izhodiščne opredelitve podjetja, vrst podjetij in življenjskega okolja podjetja. 2. Opredelitve in razmejitve med upravljanjem, vodenjem in mangementom. 3. Izhodiščne opredelitve etike, kulture in verodostojnosti podjetja. 4. Koncept trajnostnega razvoja in njegova vključitev v upravljanje in vodenje podjetja 5. Vizija in proces oblikovanja vizije. 6. Politika kot poslanstvo, smotri in temeljni cilji podjetja 7. Interesni potenciali in procesne razsežnosti politike podjetja. 8. Interesi (zunanjih in notranjih) udeležencev podjetja 9. Inštitucionalne razsežnosti politike podjetja 10. Osnove o inštrumentalni razsežnosti politiki podjetja 11. Strategije in strateški potenciali podjetja. 12. Strateške možnosti in strategie. 13. Procesne razsežnosti strateškega mangementa 14. Inštitucionalne razsežnosti strateškega managementa. 15. Osnove o inštrumentalni razsežnosti strateškega managementa.

Metode poučevanja in učenja

- predavanja; - AV predstavitve; - obravnava študijskih primerov; - aktivno skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: 1. Celovito obvladajo specifično znanje s področja upravljanja, politike podjetja in strateškega managementa. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju vsebine in procesov politike podjetja ter strategij in procesov strateškega managementa. 3. Se naučijo razložiti povezave med upravljanjem, politiko podjetja in strateškim managementom. 4. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju političnih (normativnih) in strateških razvojnih rešitev. 5. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju upravljanja, politike podjetja in strateškega managementa. 6. Razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja. Kognitivne/Intelektualne veščine 1. So sposobni kritične analize podatkov v reševanju konkretnih in abstraktnih strokovnih problemov, brez dodatnih navodil. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja politike podjetja in strateškega managementa v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir. 3. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve kompleksnega problema ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti dobljenih rezultatov. 4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve. 5. Znajo preučiti nasprotujoče si informacije in presoditi vzroke za to.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov. 6. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve. 7. So učinkoviti v (samo)vrednotenju lastnega dela in znanja. 8. Znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju. Praktične veščine: 1. pridobi praktične izkušnje za samostojno delo na področju upravljanja in strateškega managementa

Temeljni literatura in viri

Obvezni: ? Duh, M. (2015, 2016 ali 2018). Upravljanje podjetja in strateški management. Ljubljana: GV Založba. Strani:13-47,58-121,134-159, 166-208,245-257. ? Duh, M. (2000). Posebnosti managementa družinskega podjetja. MER Revija za management in razvoj, 2(4-5), 38-55. Ali knjiga: Duh, M. (2003). Družinsko podjetje: Razvoj in razvojni management družinskega podjetja. Maribor: Založba MER, strani: 143-177. ? Primeri in naloge posredovani na predavanjih in vajah

  • red. prof. dr. MOJCA DUH, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 100

  • : 30
  • : 30
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 3.