Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Razvijejo sposobnost za celovito spoznavanje in preučevanje.
2. Razumejo sistemsko reševanje problemov inoviranja kot vsakodnevno prakso na vseh nivojih.
3. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju raznolikih vsebin inoviranja.
4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje sistemskega vzopudbujanja inoviranja v konkretnih primerih.
5. Razvijejo potrebo po sodelovanju z različnimi strokovnjaki zaradi poznavanja soodvisnosti in razvijejo sposobnost za učinkovito delo v skupini med reševanjem primerov iz prakse.
Vsebina
1. Uvod v uspešnost s sistemskim razmišljanjem za celovitejše razumevanje inovativnega reševanja problemov
2. Sodelovanje specialistov, odnos med specializacijo in celovitostjo v odprtih sistemih inoviranja
3. Teorija kaosa, kompleksnosti in možnosti reševanja v zgodnejših procesih inoviranja.
4. Hierarhija in soodvisnosti v procesih ustvarjalnosti in inoviranja
5. Povezanost teorije sistemov s trajnostnim razvojem, družbeno odgovornostjo, in inovacijskim managementom
6. Etične vrednote v procesih managementa inoviranja
7. Izgradnja modela inovativne družbe
8. Primeri uporabe sistemskega spodbujanja inoviranja v praksi.
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja s pomočjo razprave;
- AV predstavitve;
- obravnava študijskih primerov;
- aktivno skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Obvladajo specifično znanje s področja sistemskega vzpodbujanja inoviranja.
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju sistemskega razmišljanja o inoviranju.
3. Se naučijo prepoznavati povezave v sistemih.
4. Razvijejo sposobnost interpretacije ustvarjenih inovativnih rešitev s sistemskim razmišljanjem.
5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede.
6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju sistemskega vzpodbujanja inoviranja.
7. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj in etike soodvisnosti na področju inoviranja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja sistemskih teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja sistemskega vzpodbujanja inoviranja v literaturi in praksi.
3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
5. Znajo spoznati vse pomembne vidike o problemu (objektu) z izbiro bistvenih izbranih vidikov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah.
4. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju sistemskega vzpodbujanja inoviranja. .
2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Ženko Zdenka. Zapiski predavanj in drugo gradivo objavljeno v UM e studij. / Lecture notes and additional sources in UM e studij.
Matjaž Mulej in soavtorji (2000): Dialektična in druge mehkosistemske teorije, podlaga za celovitost in uspeh managementa. Maribor. UM EPF
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
Drugi novejši mednarodni in domači viri / Other newer international and Slovenian sources
Mulej Matjaž in soavtorji (2013). Dialectical systems thinking and the law of requisite holism concerning innovation, (Exploring unity through diversity, vol. 3). Litchfield Park: Emergent Publications.
Ženko Zdenka in soavtorji. General Systems Theory completed up by Dialectical Systems Theory. Systems research and behavioral science, ISSN 1092-7026, 2013, vol. 30, iss. 6, str. 637-645.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - sodelovanje pri pedagoškem procesu (10%);
- študija primera (30%);
- pisni izpit (60%).
Opomba:
- Pisni izpit se lahko nadomesti s sprotnim preverjanjem v obliki dveh testov (vsak do 30%)