SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje pridobljeno pri študiju ekonomike podjetja in podjetništva. 2. Se usposobijo uporabljati ekonomska načela in sodobne metode za odločitve, ki jih je treba sprejemati v podjetju za zagotavljanje kratkoročne in dolgoročne uspešnosti. 3. Razvijajo sposobnosti uporabe sodobnih tehnik za sprejemanje poslovnih odločitev 4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju kreativnega in inovativnega reševanja problemov.

Vsebina

1. Podjetniški pristopi in metode za odločanje v razmerah negotovosti in sinteza informacij 2. Digitalna transformacija 3. Vitko in agilno podjetništvo 4. Dizajnerski način razmišljanja 5. Strategija modrega oceana 6. Vertikalne in horizontalne meje podjetja in njihovo spreminjanje 7. Zunanje oskrbovanje s poslovnimi prvinami in delitvena ekonomija 8. Pridobivanje in ohranjanje konkurenčnih prednosti 9. Viri konkurenčnih prednosti

Metode poučevanja in učenja

- predavanja; - gostujoča predavanja - AV predstavitve; - obravnava študijskih primerov - aktivno individualno delo - aktivno skupinsko delo - skupinske diskusije

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja podjetniškega upravljanja. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju temeljnih podjetniških konceptov. 3. Se naučijo prepoznavati temeljne principe, po katerih deluje sodobno podjetje. 4. Razumejo osnovne zakonitosti kreativnega razvoja novih izdelkov/storitev. 5. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju uporabe temeljnih ekonomskih principov v odločanju. 6. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na upravljanje podjetja z ekonomskega vidika. 7. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju podjetniškega upravljanja. 8. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju poslovanja in sprejemanja poslovnih odločitev.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine: Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja podjetniškega upravljanja v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti: Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje pri uporabi naprednih metod za rešitev problema. 2. Z uporabo sodobnih podjetniških pristopov reši konkreten problem. 3. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks): 1. Crnogaj, K.(2022) Podjetniški pristopi vodenja podjetij - študijsko gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Dodatna študijska literature (Additonal textbooks): • Izbrana poglavja ali deli poglavij iz / Selected chapters or their parts from:Antončič, B. in soavtorji (2022). Podjetništvo. Glavni dejavnik razvoja. Ljubljana: Ekonomska fakulteta. • Brown, T. (2019). Change by Design, Revised and Updated: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation. HarperCollins. • W. Chan Kim in R. Mauborgne (2015). Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Harvard Business Review Press. • Besanko, D. et al. (2017). Economics of Strategy 7h ed. John Wiley and Sons, New York, 7th Edition. 2. Zapiski predavanj in dodatni viri, s katerimi se študenti seznanijo na predavanjih / Lecture notes and aditional sources instructed to students in the class

  • izr. prof. dr. KATJA CRNOGAJ, mag. ekon. in posl. ved

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 20
  • Sprotne naloge: 20

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 3.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 3.