Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Razumejo razvojne posebnosti družinskega podjetja in razlike v primerjavi z nedružinskim podjetjem.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja družinskih odnosov in konfliktov, družinskih vrednot in interesov, nasledstvenega procesa in nasledstvenih rešitev družinskega podjetja.
3. Osvojijo upravljalsko-vodstveni pristop k preučevanju vloge družinskih odnosov in konfliktov, družinskih vrednot in interesov ter nasledstvenih problemov v družinskih podjetjih.
Vsebina
1. Opredelitev in značilnosti družinskih podjetij
2. Vloga in pomen družinski podjetij za gospodarstvo in družbo
3. Družina v družinskem podjetju
4. Nasledstvo:
- Nasledstvo kot razvojni izziv
- modeli razvoja družinskega podjetja
- nasledstvo v vodstvu in lastništvu
- podpora družinskim podjetjem pri reševanju nasledstvenih vprašanj
Metode poučevanja in učenja
- predavanja
- metode brainstorming, študija primerov in timsko delo
- aktivno individualno in skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
1. Obvladajo specifično znanje s področja nasledstva družinskega podjetja in s tem povezanim upravljanjem in vodenjem.
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju vloge družine, družinskih vrednot in interesov, družinskih odnosov in konfliktov v družinskih podjetjih, nasledstvenega procesa in možnih nasledstvenih rešitev.
3. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje nasledstva družinskih podjetij.
4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju vodenja in nasledstva družinskega podjetja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
1. So sposobni kritične analize podatkov in njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja vodenja in nasledstva družinskega podjetja v literaturi in praksi.
3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah.
5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
1. Pridobi praktične izkušnje za dokaj samostojno delovanje na področju nasledstva družinskega podjetja.
Temeljni literatura in viri
Obvezni:
Duh, M., Primec, A. (2022). Strateški in pravni vidiki nasledstva družinskega podjetja. Ljubljana: GV Založba. (str. 13-47, 63-121,147-159)
Močnik, D., Duh, M., Crnogaj, K. (2019). Slovenska podjetniška demografija in prenos podjetij: slovenski podjetniški observatorij 2018, (Slovenski podjetniški observatorij). Maribor: Univerzitetna založba Univerze, strani: 81-116.
Dodatni:
Duh, M. (2011). Dinamični pogled na družinsko podjetje skozi razvojne modele. V D. Boršič & T. Štrukelj (Ured.), Izzivi gospodarstva na začetku novega desetletja (str. 79-93). SEP-Sodobna ekonomija in poslovanje. Maribor: EPF.
Duh, M. (2012). Family businesses: the extensiveness of succession problems and possible solutions. V T. Burger-Helmchen (Ured.), Entrepreneurship - gender, geographies and social context (str. 209-234). Rijeka: InTech.
Gersick, K.E. in soavtorji (1997). Generation to Generation. Life Cycles of the Family Business. Harvard Business School Press.
Klein, S. (2000). Familienunternehmen. Theoretische und empirische Grundlagen. Wiesbaden: Gabler Verlag..
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)
- Pisni izpit.
Z dvema vmesnima preizkusoma znanja lahko študent nadomesti do 60% pisnega izpita in z aktivnim delom na predavanjih in vajah do 40% pisnega izpita.