Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju trgov proizvodnih dejavnikov in ekonomske neenakosti.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih s področja trga dela in ekonomske neenakosti.
3. Osvojijo analitičen pristop k preučevanju povezav med ekonomskimi pojavi ns področju ekonomske neenakosti.
4. Osvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj v razumevanju ekonomskih posledic individualnih odločitev.
Vsebina
1. Uvod v metodologijo ekonomske znanosti
2. Trgi proizvodnih dejavnikov
3. Trg dela: povpraševanje po delu
4. Trg dela: izbira med delom in prostim časom – ponudba dela 5. Trg dela: plačne neenakosti
6. Investicije v človeški kapital
7. Ekonomska neenakost
8. Merjenje neenakosti
9. Koncepti revščine in njeno merjenje
10. Dejavniki gospodarskega razvoja
Metode poučevanja in učenja
- predavanja;
- AV predstavitve;
- obravnava zgodovinskih in aktualnih primerov;
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Obvladajo specifično znanje s področja ekonomske teorije.
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju trga proizvodnih dejavnikov in ekonomske neenakosti.
3. Se naučijo prepoznavati ekonomske povezave med odločitvami posameznikov, podjetij in nosilcev ekonomske politike.
4. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve ekonomskih modelov.
5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na ekonomske odločitve in pojave v gospodarstvu.
6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju zbiranja, analize in argumentiranje ekonomskih kazalnikov.
7. Se usposobijo za spremljanje in nadziranje ekonomskih podatkov in stanja v gospodarstvu.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja ekonomske teorije v literaturi in praksi.
3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju analize in interpretacije ekonomskih podatkov.
2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
B. Milanovic, Global inequality: A new approach fort he age of globalization, Harvard University Press. 2016
M.P. Todaro in S.C. Smith, Economic Development, Pearson Education Limited (od 8.izdaje naprej), 2005-2015, izbrana poglavja
N.G. Mankiw, Macroeconomics, Worth Publishers, (od 3. izdaje naprej), 2002-2014, izbrana poglavja
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - pisni izpit ali dva delna testa med semestrom; 70% ali 2 x 35%
- seminarska naloga 30%
Vsaj 80% aktivna prisotnost na predavanjih in vajah je pogoj za pristop k delnim testom med semestrom.
Pozitivno opravljena seminarska naloga z javno predstavitvijo je pogoj za pristop k pisnemu izpitu.
Seminarska naloga in pisni izpit morata biti opravljena pozitivno.