Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju uvajanja finančnih in bančnih informacijskih rešitev
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje na konkretnih primerih uvajanja finančnih in bančnih informacijskih rešitev
3. Osvojijo pristope uvajanja finančnih in bančnih informacijskih rešitev
4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj na področju informacijskih sistemov
Vsebina
Predmet tvorijo naslednje teme:
digitalna transformacija, poslovni procesi in informacijska prenova poslovnih procesov (BPR), avtomatizacija poslovnih procesov, robotska avtomatizacija poslovnih procesov (RPA), vplivi digitalne transformacije na storitvene organizacije, storitveni informacijski sistemi (storitveni moduli ERP rešitev), bančni informacijski sistemi, zavarovalniški informacijski sistemi, informacijski sistemi borznega poslovanja, modeli informacijskih sistemov za podporo finančnega managmenta ter za podporo managementa finančnih organizacij (računalniško podprto obvladovanje tveganj ipd.), informacijski sistemi elektronskega poslovanja finančnih organizacij (elektronski plačilni sistemi, elektronsko bančništvo ipd.), informacijske tehnologije storitvenih organizacij, varnostna politika na področju informatike v storitvenih organizacijah, razvojni trendi na področju digitalne transformacije v storitvenih organizacijah. Uporaba umetne inteligence pri digitalni transformaciji procesov. Pomen prenove poslovnih procesov za zagotavljanje zelene informatike. Ustanavljanje podjetij informacijskih storitev.
Seminar funkcionalnosti in praktične uporabe pripomočka Microsoft 365 Excel in Power BI (ali sorodnim).
Metode poučevanja in učenja
- predavanja;
- analiza primerov;
- diskusija;
- programirano učenje;
- praktične vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Obvladajo specifično znanje s področja finančnih in bančnih informacijskih rešitev
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju rešitve Microsoft Excel
3. Se naučijo prepoznavati informacijske povezave povezave na področju procesov finančnih organizacij
4. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju njene uvedbe.
5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na uvajanje informacijske podpore finančnih organizacij
6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju uvajanja informacijske podpore finančnih organizacij
7. Se usposobijo za spremljanje in nadziranje uvajanja informacijskih rešitev v finančne organizacije
8. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju uvajanja informacijskih rešitev v finančne organizacije
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja uvajanja rešitev e-financ in e-bančništva v literaturi in praksi.
3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah.
5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju Microsoft 365 Excel and Power BI.
2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Sternad Zabukovšek, S., Bobek, S., Deželak, Z. (2021). Informatizacija procesov in storitev – učno gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Kovačič, A. in V. Bosilij-Vukšić: Management poslovnih procesov: prenova in informatizacija poslovanja s praktičnimi primeri, GV, Ljubljana, 2009
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Teoretični izpit 40%
Praktični izpit 40%
Sprotna naloga/projekt 20%