Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju marketinga, še posebej na področju marketinga izdelkov in digitalnega marketinga v kontekstu izdelkov
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih kompleksnih primerih iz področja razvijanja in upravljanja obstoječih in novih izdelkov, tudi digitalnih izdelkov.
3. Kritično uporabljajo analitični pristop k preučevanju različnih stopenj življenjskega cikla izdelka.
Vsebina
1 UVOD
- trendi v okolju organizacij in posledice za odločitve na področju izdelkov
2 OPREDELITEV OSNOVNIH KONCEPTOV
- opredelitev digitalnega marketinga
- opredelitev izdelkov v digitalnem okolju
- opredelitev managementa izdelkov
- odločitve na različnih ravneh izdelkov
3 KLASIFICIRANJE IZDELKOV
4 METODOLOŠKE OSNOVE V MANAGEMENTU IZDELKOV
- SWOT analiza
- življenjski cikel izdelka
- portfolio modeli
- druge metode
5 SESTAVINE IZDELKA
- design izdelka, - embalaža, - znamka, - vrednost, - kakovost, - image, - asortiment
6 RAZVOJ NOVIH IZDELKOV
- sistem razvijanja novih izdelkov
- stopnje razvijanja novih izdelkov
- cilji, strategije, - ustvarjanje idej, - izbira (ovrednotenje) idej, - razvijanje in testiranje konceptov, - poslovna analiza, - oblikovanje izdelkov, - razvijanje in ovrednotenje marketinških strategij izdelkov, - testiranje novega izdelka na trgih, - uvajanje na trge
- digitalni izdelki
7 MANAGEMENT IZDELKOV V POSAMEZNIH STOPNJAH ŽIVLJENSKEGA CIKLA
- odločanje v stopnji rasti, - odločanje v stopnji zrelosti, - odločanje v stopnji upadanja
8 ODLOČANJE V ZVEZI Z OPUŠČANJEM IZDELKOV
9 ODLOČITVE V ZVEZI S CENO IZDELKA
10 ODLOČITVE V ZVEZI S KOMUNICIRANJEM O IZDELKIH V DIGITALNEM OKOLJU
- digitalno oglaševanje
- digitalni mediji
- pospeševanje prodaje v digitalnem okolju
- odnosi z javnostmi v digitalnem okolju
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- interaktivna predavanja;
- obravnava študijskih primerov;
- seminarski projekti;
- delo na terenu;
- timsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti pri predmetu marketing izdelkov
1. Celovito obvladajo specifično znanje.
2. Se naučijo razložiti osnovne elemente in povezave na področju marketinga izdelkov.
3. Razvijejo sposobnost kritične presoje pozicije izdelkov na trgu.
4. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na izdelek ob spreminjajočih se pogojih na trgu.
5. Se usposobijo za nadgradnjo in načrtovanje proučevanja na področju razvijanja izdelkov, tudi digitalnih izdelkov in njihovega pozicioniranja na trgu.
6. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju marketinga izdelkov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja marketinga izdelkov v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir.
2. Znajo identificirati lažje probleme iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na področju marketinga izdelkov.
2. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na področju digitalnega marketinga.
3. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
4. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
5. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima.
6. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov.
7. Znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju.
Praktične veščine:
Študent:
1. Lahko delujejo samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezni:
Aleksandra, Pisnik. 2021. Marketing izdelkov. Maribor: EPF, Univerza v Mariboru (e-gradivo v Moodlu)
Nabor znanstvenih člankov s področja digitalnega marketinga, naložen kot e-gradivo v Moodlu
Dodatni:
Baker, Michael in Susan Hart. 2017. Product Strategy and Management. London: Prentice Hall. (priporočeno študijsko gradivo) (recomended literature)
Avlonitis, George J and Papastathopoulou, Paulina. 2006. Product and Services Management (priporočeno študijsko gradivo) (recomended literature)
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - aktivno delo na vajah; 40%
- pisni izpit; 60%
- Pisni izpit je možno opraviti tudi z dvema pisnima testoma med letom.