Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. spoznajo mesto in vlogo banke v gospodarstvu,
2. osvojijo osnove ekonomike in organizacije poslovanja banke
3. pridobijo znanja, potrebna za poslovno odločanje, informiranje in analiziranje poslovanja banke.
Vsebina
1. Banke in njihova vloga v narodnem gospodarstvu
2. Bančni posli
3. Bančna regulativa
4. Finančni izkazi poslovanja bank
5. Merjenje uspešnosti poslovanja bank
6. Bančna tveganja
7. Osnove bančnega managementa
Metode poučevanja in učenja
– Predavanja
– AV predstavitev
– Aktivno delo med vajami in predavanji
– Aktivno individualno/skupinsko delo v računalniški učilnici
– Elementi formativne spremljave
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti obvladajo:
1. vlogo banke v narodnem gospodarstvu
2. znanje o posebnostih banke in njenih aktivnostih na nacionalnem in širše mednarodnem nivoju
3. spoznajo zakonitosti in logike poslovanja banke in možnosti za internacionalizacijo poslovanja banke
4. osnovo razumevanje poslovnih izkazov in kazalnikov bančnega poslovanja
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. pridobijo sposobnost iskanja in sinteze podatkov in oblikovanje novih informacij s področja bančništva
2. znajo poiskati in kritično presoditi strokovne vire s področja bančništva;
3. se naučijo povezovanja različnih znanj iz predhodnega nivoja študija in znanj s področja bančništva;
4. obvladajo terminologijo s področja bančništva (v domačem jeziku in v angleščini)
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. razvijajo svoje sposobnosti in podlage za razumevanja bančnega poslovanja;
2. pridobijo podlage za razumevanje zakonitosti in logike poslovanja banke;
3. razvijejo sposobnost uporabe znanja v praksi pri reševanju specifičnih problemov na področju bančništva, organizacije in upravljanja banke
4. razvijejo sposobnost branja, razumevanja znanstvenih in strokovnih člankov s tega področja v okviru domačih in tujih virov;
Praktične veščine:
1. študent vzpostavi povezavo med teorijo in prakso v smislu, da pridobljeno teorijo uporabi za interpretiranje aktualne dnevne problematike na področju bančništva;
2. v banki lahko študent pridobljeno znanje uporabi pri reševanju konkretnih problemov;
3. študent lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru
Temeljni literatura in viri
1. Casu, Barbara, Claudia Girardone, Philip Molyneux. 2021. Introduction to banking. 3rd Edition. Pearson Education Limited (izbrana poglavja)
2. Dimovski, Vlado in Aleksandra Gregorič. 2000. Temelji bančništva. EF, Ljubljana (izbrana poglavja)
3. Korošec Bojana in soavtorji. 2005. Računovodstvo finančnih inštitucij. EF, Ljubljana (izbrana poglavja)
4. Simoneti, Marko (urednik), Dolenc, Primož (urednik), Jašovič, Božo (urednik), Košak, Marko (urednik) 2019. Bančno poslovanje : "European Foundation Certificate in Banking - EFCB". Ljubljana: Združenje bank Slovenije. (Izbrana poglavja.)
5. Richard S. Grossman. 18 Dec 2012 , The Economic History of Banking from: Routledge Handbook of Modern Economic History Routledge. Accessed on: 15 Mar 2016 https://www.routledgehandbooks.com/doi/10.4324/9780203075616.ch17
(izbrana poglavja)
Aktualni članki in drugi viri s področja bančništva
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit 100%
ali
sprotno preverjanje znanja: 80% + 20%
- dva testa in
- aktivno delo na vajah in predavanjih med tekočim semestrom (poročilo, seminarska naloga,…).*
*Opomba: Sprotno preverjanje znanja predvideva dva testa (2 x 40 točk maksimalno) in vse pred semestrom dogovorjene sestavine aktivnega dela (maksimalno 20 točk). Študent opravi izpit na ta način, če na obeh testih kumulativno zbere najmanj 56% vseh možnih točk, to je 45 točk od 80 točk, skupno pa najmanj 56%, to je 56 točk (maksimalno 100 = 40 + 40 +20). Zbrane točke iz kateregakoli dela obveznosti veljajo samo v tekočem semestru in pri opravljanju obveznosti s sprotnim preverjanjem znanja.