Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1.Osvojijo osnovna teoretična znanja o davkih in drugih javnofinančnih dajatvah in njihovih značilnostih, proračunu in primanjkljaju javnega sektorja ter dolgu javnega sektorja
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih, še posebej iz davčnega področja.
3. Osvojijo pretežno kvalitativni pristop k preučevanju problematike na davčnem področju.
Vsebina
-osnovni davčni in javnofinančni pojmi
-vrste davkov, prispevkov in drugih javnofinančnih dajatev ter njihove značilnosti
-proračun javnega sektorja, njegove značilnosti, struktura
-primanjklja javnega sektorja,
- dolg javnega sektorja
Metode poučevanja in učenja
Klasična predavanja
AV predstavitve
Obravnava primerov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Obvladajo specifično znanje s področja davkov
2. Se naučijo prepoznavati ključne povezave na področju obdavčevanja
3. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na davčnem področju
4. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju davkov in obdavčvanja
5. Se usposobijo za spremljanje ukrepov države na davčnem področju
6. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področjudavkov in obdavčevanja
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Razumejo in uporabljajo kritično analizo v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja davkov in javnih financ v literaturi in praksi.
3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju davkov
2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Kranjec, Marko. 2003. Davki in proračun. Univerza v Ljubljani, Fakulteta za javno upravo. Ljubljana (izbrana poglavja)
Stanovnik,Tine.2013. Javne finance. Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta. Ljubljana (izbrana poglavja)
Čok Mitja in soavtorji. 2021. Javne finance v Sloveniji. Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta. Ljubljana (izbrana poglavja)
Aktualni članki inanalize z davčnega področja.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit ali sprotno pisno preverjanje znanja s testi
Sprotno pisno preverjanje znanja predvideva dva testa. Študent opravi izpit, če skupaj na obeh testih doseže 56% od maksimalno možnega števila točk. Ob tem velja, da mora pri vsakem testu doseči minimalno 40% možnega števila točk posameznega testa.