Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju trajnostne digitalne transformacije, tehnoloških platform za informatizacijo organizacij, informacijske arhitekture digitaliziranih organizacij, poslovnih informacijskih rešitev (ERP, CRM), rešitev e-poslovanja ter orodij digitalnega marketinga s poudarkom na trajnostnem razvoju.
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih kompleksnih primerih na področju uvedbe rešitev ERP, CRM, uvedbe modelov e-poslovanja in uvedbe orodij digitalnega marketinga.
3. Kritično uporabljajo pristope uvedbe pri preučevanju rešitev ERP, CRM, modelov e-poslovanja in digitalnega marketinga.
4. Izvajajo kritično presojo spletnih mest in portalov ter orodij digitalnega marketinga, ki temeljijo na trdnih teoretičnih osnovah.
Vsebina
Predmet tvorijo naslednje teme:
- Digitalna transformacija in trajnostni razvoj
- Informacijske tehnologije za trajnostni razvoj
- Trajnostni vidiki informatizacije v organizacijah
- Tehnološke platforme za informatizacijo organizacij
- Informacijska arhitektura digitaliziranih organizacij.
- Poslovne informacijske rešitve za podporo operativnim procesom v organizacijah (ERP).
- Poslovne informacijske rešitve za podporo procesom, ki so usmerjeni v kupce (CRM).
- Modeli e-poslovanja (B2B, B2C, B2G)
- Informacijske rešitve e-poslovanja (spletna mesta in portali, elektronske tržnice, elektronska izmenjava poslovnih listin, spletne trgovine in marketi …)
- Rešitve digitalnega marketinga.
- Trendi na področju e-poslovanja
- Varnost e-poslovanja
- Integracija poslovnih informacijskih rešitev z rešitvami e-poslovanja.
- Uporaba umetne inteligence v e-poslovanju
- Primer rešitev ERP – Microsoft Dynamics BC in rešitve SAP ERP Simulation Game Logistics Sustanability Game
- Primer rešitve za e-poslovanje in digitalni marketing – rešitev Odoo
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, analiza primerov, diskusija, programirano učenje, praktične vaje in naloge, projekt, igrifikacija, simulacijska igra
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Razumejo pomen trajnostne digitalne transformacije, tehnoloških platform za informatizacijo organizacij in informacijsko arhitekturo digitaliziranih organizacij
2. Celovito obvladajo specifično znanje s področja specializacije rešitev ERP, CRM, e-poslovanja in digitalnega marketinga v povezavi s trajnostnim razvojem.
3. Pridobijo poglobljeno znanje na področju rešitev ERP, CRM, e-poslovanja in digitalnega marketinga.
4. Se naučijo razložiti povezave na področju rešitev ERP, CRM, e-poslovanja in digitalnega marketinga.
5. Razvijejo sposobnost kritične presoje na področju rešitev ERP, rešitev CRM, spletnih mest/portalov in orodij digitalnega marketinga v povezavi s trajnostnim razvojem.
6. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne
poglede na uvedbo rešitev ERP, rešitev CRM, modelov e-poslovanja in orodij digitalnega marketinga ob spreminjajočih se pogojih.
7. Se usposobijo za nadgradnjo in načrtovanje proučevanja na področju uvajanja rešitev ERP, rešitev CRM, modelov e-poslovanja in orodij digitalnega marketinga.
8. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju uvajanja rešitev ERP, rešitev CRM, modelov e-poslovanja in orodij digitalnega marketinga.
9. Razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih in abstraktnih strokovnih problemov, brez dodatnih navodil.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja trajnostne digitalne transformacije, rešitev ERP, rešitev CRM, modelov e-poslovanja in orodij digitalnega marketinga v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir.
3. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve kompleksnega problema ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti dobljenih rezultatov.
4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
5. Znajo preučiti nasprotujoče si informacije in presoditi vzroke za to.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Nadgrajujejo znanje s področja trajnostnega razvoja.
5. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima.
6. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov.
7. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
8. So učinkoviti v (samo)vrednotenju lastnega dela in znanja.
9. Znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju.
Praktične veščine:
Študent:
1. pridobi praktične izkušnje na področju uporabe rešitve ERP Microsoft Dynamics BC in rešitve SAP ERP Simulation Game Logistics Sustanability Game (funkcionalnosti s pomočjo katerih merimo trajnostni razvoj znotraj organizacije), rešitve Odoo (CRM in digitalni marketing) in rešitve Wix (spletno mesto)
2. lahko deluje samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Sternad Zabukovšek, S., Bobek, S., Deželak, Z. (2021). E-poslovanje – učno gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Bobek, S., Deželak, Z., Šišovska Klančnik, I., Zabukovšek, U., Sternad Zabukovšek, S. (2023). Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij. Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru.
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Teoretični izpit 40%
Praktični izpit 40%
Sprotna naloga/projekt 20%