Cilji in kompetence
Študentje pri tem predmetu:
1. usvojijo osnovne pojme iz gostinskega in hotelskega managementa;
2. spoznajo osnovne elemente hotelskega in gostinskega poslovanja ter osnovne povezave med njimi;
3. spoznajo osnovne pojme na področju ureditve gostinskega lokala in nastanitvenega objekta, osnovne pojme, povezane s kategorizacijo in specializacijo ponudnikov;
4. usvojijo temeljna znanja o delovanju časovnega zakupa in o področju organiziranja prostočasnih dejavnosti, vključno z igralništvom;
5. pridobijo občutek za odgovorni razvoj hotelske in gostinske dejavnosti.
6. Študentje se seznanijo s poglavitnimi oddelki v hotelu ter z nalogami, ki jih morajo ti oddelki opravljati.
7. Seznanijo se tudi s trendnimi zvrstmi nastanitev.
Vsebina
1. Strukturna značilnost hotelirstva in gostinstva (HORECA, osnovne in dodatne kapacitete)
2. Organizacija dela (oddelki) v gostinskem objektu
3. Vloga kakovosti pri poslovanju - kategorizacija
4. Ekologija v sektorju hotelirstva (okoljski znaki)
5. Posebne vrste hotelov kot specializacija (dobropočutni, kongresni, mladinski hoteli …)
6. Časovni zakup
7. Management kadrov
8. Animacija (vključno z igralništvom)
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja
• Seminarske vaje
• Predstavitve
• Študijski primeri
• Terenske vaje
• Aktivno skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje študentov:
1. usvojijo osnovne pojme iz gostinskega managementa;
2. naučijo se uporabljati povezovanja različnih vsebin pri reševanju poslovnih problemov s področja gostinstva;
3. razlikujejo temeljne značilnosti med različnimi zvrstmi nastanitvenih in gostinskih ponudnikov;
4. zavedajo se vprašanj etike na področju odgovornega razvoja ter uvajanja ukrepov eko-managementa v gostinska podjetja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študentje
1. znajo ob upoštevanju navodil izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča.
2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način.
3. Znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih.
4. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študentje:
1. uporabljajo IKT;
2. razvijajo spretnosti za timsko delo;
3. izgrajujejo profesionalno etiko;
4. vzpostavljajo mednarodne stike;
5. razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo;
6. razvijajo interes za vseživljenjsko učenje.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Skripta, ki jih pripravi nosilka predmeta
Lebe, Sonja Sibila (2024): Gostinski management. Študijsko gradivo za predavanja, BV 3. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2024
Dodatna študijska literatura (Additional textbooks): Izbrana poglavja iz naslednjih knjig in učbenikov (selected chapters from following text books:
•
• Ambedkar, B. (2020): Introduction to Hospitality. Open University Ahmedabad
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Način
• Medvrstniško vrednotenje 3%
• Aktivnost na predavanjih in vajah 7%
• Seminarske naloge, projekti, polemični eseji, terenske vaje 30%
• Ustni izpit 60%