SLO | EN

Cilji in kompetence

Študentje pri tem predmetu: 1. usvojijo osnovne pojme iz gostinskega in hotelskega managementa; 2. spoznajo osnovne elemente hotelskega in gostinskega poslovanja ter osnovne povezave med njimi; 3. spoznajo osnovne pojme na področju ureditve gostinskega lokala in nastanitvenega objekta, osnovne pojme, povezane s kategorizacijo in specializacijo ponudnikov; 4. usvojijo temeljna znanja o delovanju časovnega zakupa in o področju organiziranja prostočasnih dejavnosti, vključno z igralništvom; 5. pridobijo občutek za odgovorni razvoj hotelske in gostinske dejavnosti. 6. Študentje se seznanijo s poglavitnimi oddelki v hotelu ter z nalogami, ki jih morajo ti oddelki opravljati. 7. Seznanijo se tudi s trendnimi zvrstmi nastanitev.

Vsebina

1. Strukturna značilnost hotelirstva in gostinstva (HORECA, osnovne in dodatne kapacitete) 2. Organizacija dela (oddelki) v gostinskem objektu 3. Vloga kakovosti pri poslovanju - kategorizacija 4. Ekologija v sektorju hotelirstva (okoljski znaki) 5. Posebne vrste hotelov kot specializacija (dobropočutni, kongresni, mladinski hoteli …) 6. Časovni zakup 7. Management kadrov 8. Animacija (vključno z igralništvom)

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja • Seminarske vaje • Predstavitve • Študijski primeri • Terenske vaje • Aktivno skupinsko delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje študentov: 1. usvojijo osnovne pojme iz gostinskega managementa; 2. naučijo se uporabljati povezovanja različnih vsebin pri reševanju poslovnih problemov s področja gostinstva; 3. razlikujejo temeljne značilnosti med različnimi zvrstmi nastanitvenih in gostinskih ponudnikov; 4. zavedajo se vprašanj etike na področju odgovornega razvoja ter uvajanja ukrepov eko-managementa v gostinska podjetja.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študentje 1. znajo ob upoštevanju navodil izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča. 2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način. 3. Znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih. 4. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študentje: 1. uporabljajo IKT; 2. razvijajo spretnosti za timsko delo; 3. izgrajujejo profesionalno etiko; 4. vzpostavljajo mednarodne stike; 5. razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo; 6. razvijajo interes za vseživljenjsko učenje.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): Skripta, ki jih pripravi nosilka predmeta Lebe, Sonja Sibila (2024): Gostinski management. Študijsko gradivo za predavanja, BV 3. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2024 Dodatna študijska literatura (Additional textbooks): Izbrana poglavja iz naslednjih knjig in učbenikov (selected chapters from following text books: • • Ambedkar, B. (2020): Introduction to Hospitality. Open University Ahmedabad

  • red. prof. dr. SONJA SIBILA LEBE, univ. dipl. ekon.

  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 7
  • Ustni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 30
  • Medvrstniško vrednotenje: 3

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (MANAGEMENT) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (TURIZEM) - 3.