Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Dosežejo sposobnost uporabljati teoretično znanje pri reševanju kompleksnih problemov iz optimizacije proizvodnega / storitvenega poslovnega procesa.
2. Se usposobijo prepoznati problem, ga analizirati in s pomočjo kvantitativnih metod poiskati ustrezno rešitev.
3. Kritično uporabljajo kvantitativni pristop pri proučevanju in reševanju problemov učinkovitosti poslovnega procesa.
Vsebina
1. Procesno pojmovanje upravljanja in management poslovnih sistemov:
- za proizvodne procese
- za storitvene procese
2. Opredelitev in temeljne značilnosti izvedbenega managementa
3. Transformacijski proces – proizvodnja in storitve
- Načrtovanje zmogljivosti in management:
-proizvodnih procesov
- storitvenih procesov
- Nadzor in izboljšanje kakovosti
4. Načrtovanje projektov
5. Napovedovanje prodaje
6. Materialno gospodarjenje
- Management zalog pri znanem povpraševanju
- Management zalog pri negotovem povpraševanju
Metode poučevanja in učenja
Klasična predavanja
Obravnava študijskih primerov
Aktivno skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Pridobijo poglobljeno znanje na področju optimizacije poslovnih procesov.
2. Znajo celovito obravnavati poslovni proces.
3. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju optimizacije poslovnega procesa.
4. Razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja.
Kognitivne/Intelektualne veščine:
Študenti:
1. Pridobijo sposobnost iskanja novih spoznanj s področja optimizacije poslovnih procesov v literaturi in praksi.
2. So sposobni izbrati ustrezno metodo za reševanje kompleksnega problema.
3. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve ob upoštevanju predpostavk izbranega modela.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti:
Študenti:
1. Znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju.
Praktične veščine:
Študent:
1. Na področju optimizacije poslovnega procesa lahko delujejo samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Bastič, M. (2003). Izvedbeni management: Optimizacijski modeli. Maribor: EPF.
Rusjan, B. (2013). Management proizvodnih in storitvenih procesov (2. izd.). Ljubljana: Ekonomska fakulteta.
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
Brandon-Jones, A., & Slack, N. (2008). Quantitative Analysis in Operations Management. Harlow etc.: Financial Times Press.
Heizer, J., Render, B. (2001): Principles of Operations Management. New Jersey: Prentice Hall.
Potočan V. (ur.): Izvedbeni management. Maribor, EPF, 2004.
Render, B., Stair, R. M., Hanna, M. E., & Hale, T. S. (2018). Quantitative Analysis For Management (13. izd.). Harlow: Pearson.
Aktualni znanstveni in strokovni prispevki.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju 80% - Pisni izpit ali sprotno preverjanje v obliki dveh testov (vsak do 40 %)
20% - aktivno sodelovanje pri predavanjih in vajah
Za pozitivno oceno je potrebno doseči vsaj 56 % od vseh možnih točk.