Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Osvojijo zavedanje, da je kakovost merljiva lastnost procesa, proizvoda ali storitve
2. Utrdijo in nadgradijo razumevanje upravljanja organizacije skozi poznavanje sistema vodenja kakovosti po mednarodnem standardu ISO9001
3. Utrdijo in nadgradijo poznavanje managementa skozi druge mednarodne standarde in modele, ki neposredno ali posredno vplivajo na zadovoljstvo za organizacijo zainteresiranih strani (TQM, ISO14001, EFQM, 6sigma, 20 ključev, stroški kakovosti, benchmarking, …)
4. Osvojijo pristop k preučevanju kakovosti z najpomembnejšimi orodji managementa kakovosti
Vsebina
1. Kakovost, teoretična ozadja, zgodovinski razvoj
2. Merjenje kakovosti, model kakovosti
3. Sistemi vodenja kakovosti in standard ISO 9001
4. Presoje sistemov vodenja kakovosti
5. Načrtovanje kakovosti
6. Celovito obvladovanje kakovosti – TQM
7. Modeli managementa kakovosti
8. Orodja managementa kakovosti
9. Uvajanje metod managementa kakovosti v
prakso
Metode poučevanja in učenja
predavanja, vaje
AV predstavitve
Predstavitve iz prakse
Študijski primeri
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Identificirajo poslovne vidike upravljanja s kakovostjo v podjetjih
2. Razumejo sistematiko vodenja kakovosti po ISO9001
3. Pojasnijo pomen analitike kakovosti, primerjave z drugimi (benchmarkinga) ter TQM
4. Raziščejo druge modele sistematičnega obvladovanja kakovosti
5. Razumejo orodja spremljanja in izboljševanja kakovosti
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Analitični pristop k reševanju problemov, procesni pristop, timsko delo.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Zapiski predavanj – skripta oz. spletno gradivo.
Goetsch, D. L., & Davis, S. B. (2016). Quality management for organizational excellence: Introduction to total quality (8th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson. ISBN: 978-0133791853
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
Internetna gradiva, posredovana pri predavanjih in vajah
Dale B.G. Managing Quality. Forth Edition. Blackwell Publishing, 2003.
Evans J.R., Lindsay W.M. The Management and Control of Quality. Thomson 2005.
Beauregard M.R A practical Guide to Statistical Quality Improvement. Van Nostrand Reinhold, 1992.
John S. Oakland Statistical Process Control. BH, 1996.