Cilji in kompetence
Študentje pri tem predmetu:
1. usvojijo osnovne pojme s področja marketinga za področje turizma v najširšem pomenu besede;
2. ponovijo osnovne elemente marketinške doktrine in jo dopolnijo s specifičnim znanjem marketinga za področje storitev in še posebej turizma;
3. spoznajo osnovne pojme na področju marketinga za področja gostinstva, turizma in potniškega prevozništva ter spoznajo njihovo medsebojno povezanost;
4. usvojijo temeljna znanja o delovanju turistične, gostinske in prevozne storitve kot produkta;
5. spoznajo in usvojijo znanje oblikovanja 4P za področje turizma v najširšem pomenu besede;
6. pridobijo občutek za odgovorno oblikovaje politike marketinga in predvsem oglaševanja.
Vsebina
Izbrana poglavja iz marketinga z aplikacijami na turizem, gostinstvo in potniško prevozništvo
• Turistična, gostinska in prevozna storitev kot produkt;
• Oblikovanje cen storitev v TGP;
• Prodajne poti TGP storitev;
• Promocija TGP storitev in njene posebnosti;
• Digitalni marketing v turizmu
Metode poučevanja in učenja
predavanja,
seminarske vaje,
predstavitve,
študijski primeri,
aktivno skupinsko delo,
terenske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje študentov:
1. usvojijo osnovne pojme iz marketinga za gostinstvo, turizem in potniško prevozništvo;
2. naučijo se uporabljati povezovanja različnih vsebin pri reševanju poslovnih problemov s področja marketinga v turizmu;
3. razlikujejo temeljne značilnosti med različnimi ponudniki (hotel, turistična agencija, destinacija, prevoznik) in njihovimi različnimi potrebami po znanju marketinga;
4. zavedajo se vprašanj etike na področju odgovornega marketinga s posebnim poudarkom na odgovornem oglaševanju.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študentje
1. znajo ob upoštevanju navodil izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča.
2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način.
3. Znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih.
4. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študentje:
1. uporabljajo IKT;
2. razvijajo spretnosti za timsko delo;
3. izgrajujejo profesionalno etiko;
4. vzpostavljajo mednarodne stike;
5. razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo;
6. razvijajo interes za vseživljenjsko učenje.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Gradivo, ki ga pripravi nosilka predmeta:
Lebe, Sonja Sibila. Marketing za turizem in gostinstvo. Študijsko gradivo za predavanja, BV 2. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2024
Dodatna študijska literatura (Additional textbooks):
• Richard George: Marketing Tourism and Hospitality. Concepts and Case, Palgrave Macmillan, 2021
• Kotler, Ph.; J.Browen, J. Markens: Marketing for Hospitality and Tourism. 2014 Pearson New International Edition