Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju podjetništva
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih kompleksnih primerih iz poslovnega načrtovanja in podjetniških procesov.
3. Kritično uporabljajo celovit pristop k preučevanju procesa poslovnega načrtovanja novega podjema in njegovega zagona.
4. Izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.
Vsebina
1. Podjetniška perspektiva. Ustvarjalnost, poslovne zamisli, poslovni model in poslovni načrt.
2. Podjetje, posel in panoga
3. Tržna analiza in priprava načrta trženja
4. Načrt razvoja in izvedbe proizvodnega (storitvenega) procesa
5. Pridobivanje ustreznih virov in oblikovanje podjetniške skupine,
6. Preverjanje ekonomike poslovne zamisli
7. Pregled kritičnih tveganj
8. Financiranje ustanovitve podjetja in začetnega poslovanja
9. Komuniciranje podjetniških zamisli
10. Ustanovitev podjetja
Metode poučevanja in učenja
Predavanja z diskusijo
Gostujoči predavatelj
Študij primerov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti:
1. Celovito obvladajo specifično znanje s področja poslovnega načrtovanja in procesa ustanavljanja podjetja.
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju poslovnega načrtovanja in procesa ustanavljanja podjetja.
3. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju poslovnega načrtovanja in ustanavljanja podjetja.
4. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na poslovno načrtovanje ob spreminjajočih se pogojih
5. Se usposobijo za nadgradnjo in načrtovanje proučevanja na področju poslovnega načrtovanja in ustanavljana podjetja
6. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju poslovnega načrtovanja in ustanavljana novih podjetij ter razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja poslovnega načrtovanja in ustanavljanja podjetja v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na področju podjetništva.
2. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima.
3. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov.
4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju poslovnega načrtovanja in ustanavljanja podjetja
2. Lahko deluje samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
1. Rus, M. (2024). Podjetništvo: skripta pri predmetu Načrtovanje in ustanavljanje podjetja. EPF. (v pripravi).
2. Drnovšek, M., Stritar, R., Vahčič, A., (2005): Osnove podjetništva. Priročnik za vaje, EF, Ljubljana.
3. Rus M., (2024): Orodje za poslovno načrtovanje, IRP, www.poslovninacrt.org.
4. RUS, M., (2024): Praktični primer poslovnega načrta Prenosnik d.o.o.in Zdravi obrok d.o.o. in navodila za pripravo finančnega načrta s pomočjo orodja za poslovno načrtovanje. www.poslovninacrt.org.
5. Osterwalder, A., Pigneur, Y. Business model generation. Dostopno na/available at: http://www.businessmodelgeneration.com/downloads/businessmodelgeneration_preview.pdf str. 14 – 44.
6. Goljar, M., (2012): Poslovno modeliranje. Ustvarjalnik. Ljubljana.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Pisna preizkušnje, 40%
• Individualno poročilo o izdelani kratki predstavitvi ideje 10%
• Skupinsko poročilo o poslovnem modelu 10%
• Skupinsko poročilo o izdelanem poslovnem načrtu 30%
• drugo sodelovanje v razredu in zadolžitve na terenu 10%
Pozitivna ocena pisnega izpita je predpogoj za upoštevanje 60% deleža ocene iz ostalih obveznosti pri predmetu.
Pozitivno ocenjene seminarske naloge so predpogoj za pristop k pisnemu izpitu.