SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju organizacije strokovnega dela in upravljanja časa ter ohranjanja/izboljšanja delovne sposobnosti. 2. Se usposobijo ustvarjalno uporabljati teoretično znanje v konkretnih kompleksnih primerih s področja ohranjanja/krepitve delovne sposobnosti zaposlenih 3. Kritično uporabljajo pristop k preučevanju k organiziranju strokovnega dela, upravljanja časa ter tudi ohranjanja/krepitve delovne sposobnosti zaposlenih 4. Izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.

Vsebina

1 Blagovna znamka privlačnega delodajalca 2 Delovna sposobnost zaposlenega in načini njene krepitve 3 Ravnanje s starejšimi zaposlenimi 4 Generacije in medgeneracijsko sodelovanje 5 Asertivno komuniciranje z zaposlenimi 6 Medosebni odnosi 7 Konflikti in njihovo reševanje 8 Mentorstvo in obratno mentorstvo 9 Organizacijska kultura 10 Organizacijska klima 11 Organizacijska energija 12 Psihično dobro počutje 13 Upravljanje časa • Opredelitev časa in upravljanje časa • Namen upravljanja časa • Simptomi neustreznega upravljanja časa • Strategije upravljanja časa • Pripomočki upravljanja časa 14 Management stresa • Definicija in vrste stresa • Simptomi in posledice stresa ter izgorelost • Povzročitelji stresa • Individualni pristopi premagovanja stresa • Organizacijski pristopi premagovanja stresa

Metode poučevanja in učenja

- predavanja - diskusije - delavnice - oblikovanje timov - študije primerov - učenje in poučevanje s pomočjo generativne umetne inteligenca (npr. ChatGPT, Bing, Co-Pilot); - Metoda sestavljanke »Jigsaw Puzzle« ; - simulacije; - Mentimeter; - poučevanje z diskusijo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. dovolj celovito in ustvarjalno obvladajo specifično znanje s področja organiziranja strokovnega dela, upravljanja časa ter ohranjanja in izboljšanja delovne sposobnosti zaposlenih. 2. osvojijo poglobljeno znanje na področju organiziranja strokovnega dela, upravljanja časa ter ohranjanja in izboljšanja delovne sposobnosti zaposlenih. 3. razložijo povezave na področju organiziranja strokovnega dela, upravljanja časa ter ohranjanja in izboljšanja delovne sposobnosti zaposlenih. 4. kritično presojajo dobljene rešitve na področju organiziranja strokovnega dela, upravljanja časa ter ohranjanja in izboljšanja delovne sposobnosti zaposlenih. 5. analizirajo in sintetizirajo različne poglede na organiziranje strokovnega dela, upravljanje časa ter ohranjanje in izboljšanje delovne sposobnosti zaposlenih. 6. nadgrajujejo in načrtujejo proučevanje na področju organiziranja strokovnega dela, upravljanja časa ter ohranjanja in izboljšanja delovne sposobnosti zaposlenih. 7. se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju organiziranja strokovnega dela, upravljanja časa ter ohranjanja in izboljšanja delovne sposobnosti zaposlenih. 8. razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. razumejo in uporabljajo kritično analizo in razvoj teorij ter njihove uporabnosti v reševanju konkretnih in abstraktnih strokovnih problemov, brez dodatnih navodil. 2. zbirajo in sintetizirajo nove informacije s področja organizacije strokovnega dela in upravljanja s časom v literaturi in praksi ter so sposobni jih umeščati v ustrezen strokovni okvir. 3. izbirajo ustrezne metode za pridobitev rešitve kompleksnega problema ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti dobljenih rezultatov. 4. identificirajo problem iz različnih zornih kotov ter zmorejo iskati ustrezne rešitve. 5. primerjajo nasprotujoče si informacije in presoditi vzroke za to. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. dalje razvijajo veščine in spretnosti v ustvarjalni uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima. 5. razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov. 6. znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve. 7. (samo)vrednotijo lastno delo in znanje. 8. izbirajo in upravljajo z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju. Praktične veščine: Študenti: 1. pridobijo praktične izkušnje na področju ohranjanja in izboljšanja delovne sposobnosti zaposlenih. 2. delujejo samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks): 1. TREVEN, Sonja. (2005). Premagovanje stresa. Ljubljana: Gospodarski vestnik. 2. ŠAROTAR ŽIŽEK, Simona. Organizacija strokovnega dela : zapiski predavanj za predmet Organizacija strokovnega dela in upravljanja s časom : 1. del. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 2022. XIII, 373 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 108451331] 3. ŠAROTAR ŽIŽEK, Simona. Upravljanje časa : zapiski predavanj za predmet Organizacija strokovnega dela in upravljanje s časom : 2. del. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 2022. 32 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 108455939] 4. ŠAROTAR ŽIŽEK, Simona. Premagovanje stresa : dodatno gradivo pri predmetu Organizacija strokovnega dela in upravljanje s časom : študijsko leto 2017/18. Maribor: Ekonomsko - poslovna fakulteta, 2017. 22 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 12819484]

  • red. prof. dr. SIMONA ŠAROTAR ŽIŽEK, univ. dipl. ekon.

  • 2 kolokvija ali pisni izpit: 60
  • študija primerov: 30
  • Seminarska naloga (aplikacija in predstavitev): 10

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (EKONOMIKA IN UPRAVLJANJE JAVNEGA SEKTORJA) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MANAGEMENT) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MARKETING) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (POSLOVNE FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (RAČUNOVODSTVO IN DAVŠČINE) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (TURIZEM) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MEDNARODNO POSLOVANJE) - 3.