Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje na področju politike podjetja in strateškega managementa (vodenja).
2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih kompleksnih primerih iz področja upravljanja in vrhnjega vodenja podjetja.
3. Kritično uporabljajo metodološki pristop integralnega modela managementa k preučevanju razvojnih problemov podjetja: na ravni politike podjetja in strateškega managementa.
4. Izvajajo kritično presojo, analizo in sintezo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.
Vsebina
I. Izhodiščne opredelitve o nastanku, razvoju in rasti podjetja ter upravljanja in vodenja
II. Politika podjetja
I. Izhodiščne opredelitve o nastanku, razvoju in rasti podjetja ter upravljanja in vodenja
II. Politika podjetja
1. Izhodiščne opredelitve o soodvisnosti interesov udeležencev podjetja z njegovo filozofijo, kulturo in etiko ter vpliv tega na politiko podjetja
2. Ustanovitvene in razvojne vizije
3. Politika kot poslanstvo, smotri in temeljni cilji podjetja
4. Interesni potenciali in procesne razsežnosti politike podjetja
5. Inštitucionalne razsežnosti politike podjetja
6. Inštrumentalna podpora politiki podjetja
III. Strateški management
1. Soodvisnost med politiko podjetja in strateškim managementom
2. Strateške možnosti in strategije
3. Procesne in inštitucionalne razsežnosti strateškega managementa
4. Inštrumentalna podpora strateškemu managementu
IV. Ustanovitvena in razvojna uresničitev podjetja
1. Ustanovitveni in razvojni management podjetja
2. Nekatere pomembnejše ustanovitvene in razvojne zakonitosti podjetja
3. Potrebna celovitost in skladnost razvojnih potencialov podjetja
4. Operativna raven uresničitve s politiko in strategijami opredeljene ustanovitve in razvoja podjetja
V. Posebnosti managementa družinskega podjetja
1. Družinsko podjetje
2. Posebnosti procesov managementa na politični ravni
3. Posebnosti procesov managementa na strateški ravni
4. Posebnosti procesov managementa na izvedbeni ravni
5. Inštitucionalne posebnosti managementa družinskega podjetja
Obravnava študijskih primerov
Metode poučevanja in učenja
- predavanja
- AV predstavitve
- primeri iz prakse
- metode: študija primera, timsko delo, viharjenje možganov, pedagoška drama, šest klobukov razmišljanja, igrifikacija, sistemsko razmišljanje
- aktivno individualno in/ali skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Celovito obvladajo specifično znanje s področja politike podjetja in strateškega managementa.
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju procesa upravljanja in vodenja podjetja, inštitucionalnih razsežnosti upravljanja in vodenja podjetja ter prepoznavanja in uporabe upravljalno-vodstvenega inštrumentarija.
3. Se naučijo razložiti povezave med politiko podjetja in strateškim managementom.
4. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju političnih in strateških razvojnih vidikov.
5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na upravljanje in strateški management podjetja ob spreminjajočih se pogojih
6. Se usposobijo za nadgradnjo in načrtovanje proučevanja na področju procesne, institucionalne in inštrumentalne razsežnosti politike podjetja in strateškega managementa.
7. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju upravljanja in strateškega managementa podjetja.
8. Razvijajo zmožnost kritičnega etičnega razmišljanja.
Kognitivne/intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij o upravljanju in strategijah podjetja ter njihove uporabe v reševanju konkretnih in abstraktnih strokovnih problemov, brez dodatnih navodil.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja vizije, politike podjetja in strateškega managementa v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir.
3. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve kompleksnega razvojnega problema podjetja ter znajo presoditi o zanesljivosti, veljavnosti in signifikantnosti dobljenih rezultatov.
4. Znajo identificirati upravljalno-vodstveni problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
5. Znajo preučiti nasprotujoče si raziskovalno-prognostične informacije in presoditi vzroke za to.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima.
5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov.
6. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve.
7. So učinkoviti v (samo)vrednotenju lastnega dela in znanja.
8. Znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju.
Praktične veščine
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju politike podjetja in strateškega managementa.
2. Lahko deluje samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Temeljna študijska literatura (Compulsory textbooks):
1. Duh, M. (2015). Upravljanje podjetja in strateški management. Ljubljana: GV Založba.
2. Duh, M. (2003). Družinsko podjetje: Razvoj in razvojni management družinskega podjetja (strani 143–177). Maribor: MER Evrocenter, Založba MER. Ali članek: Duh, M. (2000). Posebnosti managementa družinskega podjetja. MER Revija za management in razvoj, 2( 4–5), str. 38–55.
3. Štrukelj, T. (2012). Izbrani praktični vidiki politike podjetja in strateškega managementa. Zbirka vaj. Maribor: EPF.
4. Štrukelj, T. (2019). Potek izobraževalnega procesa in vsebina vaj pri predmetu Politika podjetja in strateški management (Priročnik za študente BV programa, z navodili in postopki). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
1. Primeri in naloge, posredovani na predavanjih in vajah (Cases and exercises, closely examine at pedagogical process).
Dopolnilna študijska literatura (Supplementary textbooks):
1. Šarotar Žižek, S. (ur.), et al. (2018). Pametna proizvodnja – managementski vidik in vidik zaposlenih. 1. izd. Harlow [etc.]: Pearson; Maribor: Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit, kjer se preverja teoretično poznavanje in praktično razumevanje študijskih vsebin predmeta.
Z vmesnim preizkusom znanja lahko študent nadomesti do 60 % pisnega izpita, s preverjanjem sposobnosti reševanja praktičnih problemov do 20 % pisnega izpita in z aktivnim delom na predavanjih in vajah do 20 % pisnega izpita.