Cilji in kompetence
Študentje pri tem predmetu:
1. usvojijo osnovne pojme s področja potniškega prevozništva, prirejanja potovanj in delovanja destinacij;
2. spoznajo osnovne pojme na področju civilnega transporta in spoznajo njihovo medsebojno povezanost z destinacijskim managementom;
3. usvojijo širši okvir znanja o prirejanju potovanj, ki vključujejo tudi psihologijo in sociologijo turizma;
4. spoznajo in usvojijo znanje o vrstah turističnih agencij (prodajni agenti, organizatorji potovanj …)
Vsebina
Pojma potovanja in počitnice
Sestavine za potovanja – prevozna sredstva
• Kopenski prevozi (cesta, železnica, žičnice)
• Zračni prevozi (nacionalni in nizkocenovni prevozniki, druga plovila)
• Tirni prevozi (železnica, podzemna železnica, žičnice)
Širši okvir za potovanja
• Psihologija turizma
• Sociologija turizma
Vrste potovalnih agencij (TO in TA) in njihove naloge
• Emitivne
• Receptivne
• Lokalne
• Specializirane
Priprava in izvedba potovanja
• Raziskava turističnega trga (sejmi, konkurenca, dolgoročni trendi, lastna klientela)
• Priprava potovanj (itinerarjev) (ekonomski, didaktični, socialni, psihološki, geografski ipd. vidiki priprave potovanja)
• Katalog
• Turistični vodniki (znanje, potrebno za izpit pri GZS)
• Po potovanju
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Študentje se naučijo sestaviti itinerar potovanja.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja,
Seminarske vaje,
Predstavitve,
Študijski primeri,
Aktivno skupinsko delo,
Terenske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje študentov:
1. usvojijo osnovne pojme iz prirejanja potovanj in destinacijskega managementa;
2. naučijo se uporabljati povezovanja različnih vsebin pri reševanju poslovnih problemov s področja civilnega transporta in destinacijskega managementa;
3. razumejo temeljne značilnosti povezovanja in mreženja med različnimi ponudniki turističnih storitev (hotel, turistična agencija, prevoznik, destinacija);
4. zavedajo se vprašanj etike na področju odgovornega destinacijskega managementa (socialni, ekološki in ekonomski vidik).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študentje
1. znajo ob upoštevanju navodil izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča;
2. znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način;
3. znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih;
4. razumejo pomen in odgovorno uporabljajo medvrstniško ocenjevanja;
5. se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študentje:
1. uporabljajo IKT;
2. razvijajo spretnosti za timsko delo;
3. izgrajujejo profesionalno etiko;
4. vzpostavljajo mednarodne stike;
5. razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo;
6. razvijajo interes za vseživljenjsko učenje.
Praktične veščine:
študentje obvladajo osnove prirejanja potovanj in znajo pripraviti enostaven itinerarij vključno s kalkulacijo.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Skripta, ki jih pripravi nosilka predmeta:
Lebe, Sonja Sibila. Potovanja in počitniške destinacije. Študijsko gradivo za predavanja, BV 3. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2024
Dodatna študijska literatura (Additional textbooks):
• M. R. Dileep: Tourism, Transport and Travel Management, Routledge 2019
• Mundt, Jörn W.: Reiseveranstaltung. 5. völlig neu bearbeitete und erweiterte Auflage. 2000 Oldenbourg Verlag