Cilji in kompetence
1. Splošni cilji:
• spoznavanje temeljnih socioloških pojmov, konceptov in teorij, ki bodo slušateljem v pomoč pri nadaljnjem študiju;
• z interdisciplinarno obravnavo ekonomskih, političnih in nasploh družbenih procesov in pojavov bodo pridobivali strokovno in teoretsko podlago za razumevanje, osmišljanje in reševanje vprašanj in dilem, s katerimi se bodo srečevali pri študiju in kasnejšem strokovnem delu.
2. Posebni cilji:
• spoznavanje klasičnih in sodobnih osrednjih socioloških usmeritev in temeljev družboslovne metodologije;
• Seznanitev s temeljnimi družbenimi procesi in pojavi na nacionalni in globalni ravni: globalizacija, modernizacija, kulturna raznolikost (individualna, skupinska, korporativna, nacionalna, regionalna), družbena mobilnost, politične in družbene organizacije in ustanove (npr. država), tolerantnost, terorizem itd.;
Vsebina
Vsebina:
Sociologija v sistemu znanosti, načela in koraki znanstvenega spoznanja
Predmet in metodologija v sociologiji
Glavni predstavniki sociološke misli in temeljne sociološke usmeritve
Izbrane teme iz obče sociologije in posebnih socioloških disciplin:
kultura in družba; tipi družbe; družbene interakcije; spol in seksualnost; družina, zakon in osebno življenje; deviantnost in kriminal; morala in etika; etničnost in rasa; stratifikacija; moderne organizacije; delo; vlada, politična moč oz. oblast in vojna; množični mediji in popularna kultura; izobraževanje; religija; mesta in razvoj modernega urbanizma; revolucije in družbena gibanja; globalizacija; ekološka kriza.
Metode poučevanja in učenja
klasična predavanja;
razprava o vsebini predstavljenih seminarskih nalog;
individualne konzultacije s predavateljem;
samostojni študij gradiva
AV predstavitve
obravnava študijskih primerov
aktivno individualno in/ali skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. s pomočjo predstavitve razvojne kontinuitete sociološke misli skozi zgodovino študentje pridobijo široko polje teoretičnih in aplikativnih znanj, ki jim služijo pri kritičnem osmišljanju in reševanju najrazličnejših problemov v gospodarstvu kot tudi izhodišče za interdisciplinarna razglabljanja;
2. vsebinski poudarek, ki je na primerjalni analizi klasičnih in sodobnih tokov socioloških teoretskih koncepcij ter na reflektiranem ukvarjanju s sodobnimi družbenimi pojavi in procesi, študentom posledično omogoča samostojno in kreativno proučevanje sodobnih družbeno-kulturnih dogajanj;
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena metodološka izhodišča;
2. znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način;
3. znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih;
4. so sposobni pridobljene podatke prenest v druge situacije in jih nato aplicirati pri reševanju širše zastavljene problematike;
5. se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje, ki stalno dopolnjujejo svoje splošno znanje in težijo h kar se da holističnemu pogledu na svet.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. razumevanje, primerjava in kritična presoja socioloških idej in konceptov,
2. kritično razmišljanje,
3. navajanje k samostojnemu delu,
4. reševanje problemov,
5. konstruktivno skupinsko delo,
6. ustrezno organiziranje časa.
Praktične veščine:
1. študent vzpostavi povezavo med teorijo in prakso v smislu, da pridobljeno teorijo uporabi za interpretiranje aktualne dnevne problematike na področju kulture, politike in ekonomije;
2. v podjetju lahko pridobljeno znanje uporabi pri reševanju konkretnih problemov (na primer na področju komuniciranja, etike, sistemske organizacije, itd.).
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks):
-Sergej Flere (2000). Sociologija. PF. Maribor
-Michael Haralambos, Martin Holborn (1999). Sociologija, teme in pogledi. DZS. Ljubljan
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
-Giddens Anthony (1998). Sociology. Polity Press. Cambridge
-Giddens Anthony (2000). Tretja pot. Orbis. Ljubljana
-Flere Sergej (2000). Sociološka metodologija. PF. Maribor
-Flere Sergej, Marko Kerševan (1995). Religija in moderna družba. PF. Maribor
-Sruk Vlado (1999). Leksikon morale in etike. EPF. Maribor
-Goričar Jože (1975). Temelji obče sociologije. DZS. Ljubljana
-Weber Mx (1988). Protestantska etika in duh kapitalizma. ŠKUC. Ljubljana
-Toš Niko (ur.) (1999). Vrednote na prehodu, II. SJM, IDV CRJM. Ljubljana
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - priprava in predstavitev seminarske naloge 30%
- pisni izpit 70%
- pisni izpit je mogoče nadomestiti z dvema kolokvijema
Opomba: Da je obveznost pri predmetu opravljena (pozitivna končna ocena), morajo študenti opraviti vse obveznosti po programu. Seminarska naloga s predstavitvijo in uspešnim zagovorom je predpogoj za pristop k izpitu in k drugemu kolokviju.