Cilji in kompetence
1. Splošni cilji:
• spoznavanje temeljnih socioloških pojmov, konceptov in teorij, ki bodo slušateljem v pomoč pri nadaljnjem študiju;
• z interdisciplinarno obravnavo ekonomskih, političnih in nasploh družbenih procesov in pojavov bodo pridobivali strokovno in teoretsko podlago za razumevanje, osmišljanje in reševanje vprašanj in dilem, s katerimi se bodo srečevali pri študiju in kasnejšem strokovnem delu.
2. Posebni cilji:
• spoznavanje klasičnih in sodobnih osrednjih socioloških usmeritev in temeljev družboslovne metodologije;
• Seznanitev s temeljnimi družbenimi procesi in pojavi na nacionalni in globalni ravni: globalizacija, modernizacija, kulturna raznolikost (individualna, skupinska, korporativna, nacionalna, regionalna), družbena mobilnost, politične in družbene organizacije in ustanove (npr. država), tolerantnost, terorizem itd.;
Vsebina
Vsebina:
Sociologija v sistemu znanosti, načela in koraki znanstvenega spoznanja
Predmet in metodologija v sociologiji
Glavni predstavniki sociološke misli in temeljne sociološke usmeritve
Izbrane teme iz obče sociologije in posebnih socioloških disciplin:
kultura in družba; tipi družbe; družbene interakcije; spol in seksualnost; družina, zakon in osebno življenje; deviantnost in kriminal; morala in etika; etničnost in rasa; stratifikacija; moderne organizacije; delo; vlada, politična moč oz. oblast in vojna; množični mediji in popularna kultura; izobraževanje; religija; mesta in razvoj modernega urbanizma; revolucije in družbena gibanja; globalizacija; ekološka kriza.
Metode poučevanja in učenja
klasična predavanja;
razprava o vsebini predstavljenih seminarskih nalog;
individualne konzultacije s predavateljem;
samostojni študij gradiva
AV predstavitve
obravnava študijskih primerov
aktivno individualno in/ali skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. s pomočjo predstavitve razvojne kontinuitete sociološke misli skozi zgodovino študentje pridobijo široko polje teoretičnih in aplikativnih znanj, ki jim služijo pri kritičnem osmišljanju in reševanju najrazličnejših problemov v gospodarstvu kot tudi izhodišče za interdisciplinarna razglabljanja;
2. vsebinski poudarek, ki je na primerjalni analizi klasičnih in sodobnih tokov socioloških teoretskih koncepcij ter na reflektiranem ukvarjanju s sodobnimi družbenimi pojavi in procesi, študentom posledično omogoča samostojno in kreativno proučevanje sodobnih družbeno-kulturnih dogajanj;
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena metodološka izhodišča;
2. znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način;
3. znajo presoditi o zanesljivosti podatkov na osnovi znanih metod in po navodilih;
4. so sposobni pridobljene podatke prenest v druge situacije in jih nato aplicirati pri reševanju širše zastavljene problematike;
5. se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje, ki stalno dopolnjujejo svoje splošno znanje in težijo h kar se da holističnemu pogledu na svet.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. razumevanje, primerjava in kritična presoja socioloških idej in konceptov,
2. kritično razmišljanje,
3. navajanje k samostojnemu delu,
4. reševanje problemov,
5. konstruktivno skupinsko delo,
6. ustrezno organiziranje časa.
Praktične veščine:
1. študent vzpostavi povezavo med teorijo in prakso v smislu, da pridobljeno teorijo uporabi za interpretiranje aktualne dnevne problematike na področju kulture, politike in ekonomije;
2. v podjetju lahko pridobljeno znanje uporabi pri reševanju konkretnih problemov (na primer na področju komuniciranja, etike, sistemske organizacije, itd.).
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks):
-Sergej Flere (2000). Sociologija. PF. Maribor
-Michael Haralambos, Martin Holborn (1999). Sociologija, teme in pogledi. DZS. Ljubljan
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
-Giddens Anthony (1998). Sociology. Polity Press. Cambridge
-Giddens Anthony (2000). Tretja pot. Orbis. Ljubljana
-Flere Sergej (2000). Sociološka metodologija. PF. Maribor
-Flere Sergej, Marko Kerševan (1995). Religija in moderna družba. PF. Maribor
-Sruk Vlado (1999). Leksikon morale in etike. EPF. Maribor
-Goričar Jože (1975). Temelji obče sociologije. DZS. Ljubljana
-Weber Mx (1988). Protestantska etika in duh kapitalizma. ŠKUC. Ljubljana
-Toš Niko (ur.) (1999). Vrednote na prehodu, II. SJM, IDV CRJM. Ljubljana
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
/
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Pisni izpit 70%
in
- Seminarska naloga 30%
Opomba:
Z dvema kolokvijema lahko študent nadomesti pisni izpit.
Pozitivno ocenjena seminarska naloga je predpogoj za opravljanje pisnega izpita ob koncu semestra in obvezni sestavni del končne ocene iz predmeta. Seminarska naloga vključuje: pripravo pisnega izdeleka, predstavitev naloge in uspešen zagovor pred drugimi študenti v okviru vaj. Tako pridobljena pozitivna ocena je predpogoj za prijavo na pisni izpit in znaša 30% končne ocene pri predmetu. Pisni izpit, ki znaša 70% končne ocene pri predmetu, in se izvaja po zaključku predavanj in vaj, je mogoče nadomestiti z dvema kolokvijema, pri čemer mora študent prvega pisati pozitivno, da se lahko udeleži drugega. Tudi, če študent pozitivno opravi pisni del izpita v obliki obeh kolokvijev (70%), ta ocena ni veljavna, če nima pridobljene tudi pozitivne ocene iz seminarskega dela, ki je nujni sestavni del končne ocene. V primeru, če študent seminarske naloge ne opravi v okviru rednih vaj pri predmetu, mu s kolokvijema pridobljena ocena ni več veljavna