Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Pridobijo dodatne podlage za razumevanje in izvajanje osnovne analize na področju monetarne teorije in vpetosti denarnega sistema v mednarodno okolje;
2. Pridobijo osnove za razumevanje ponudbe in povpraševanja denarja in oblikovanje obrestnih mer;
3. Spoznajo transmisijski mehanizem centralne banke;
4. Seznanijo s teoretičnimi okviri finančnega sistema in njegovega delovanja.
Vsebina
1. Opredelitev denarnih sistemov
2. Ponudba denarja in kreiranje denarja
3. Povpraševanje po denarju
4. Teorija obrestnih mer
5. EMU in ECB
6. Finančni trgi in institucije
Metode poučevanja in učenja
– Predavanja
– AV predstavitev-
– Aktivno skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Obvladajo ključne pojme s področja denarnih sistemov in denarne teorije (ponudba in povpraševanje po denarju)
2. Razumejo dejavnike, ki vplivajo na oblikovanje obrestne mere
3. Razumejo osnove delovanja transmisijskega mehanizma monetarne politike
4. Razumejo zakonitosti delovanja finančnih trgov in značilnosti finančnih instrumentov
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze podatkov in oblikovanje novih informacij s področja denarne in finančne analize v literaturi in praksi.
2. Se naučijo povezovanja različnih znanj iz predhodnega nivoja študija in znanj s področjem tega predmeta;
3.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. So sposobni samostojnega dela pri elementarnih raziskovalnih projektih na tem področju;
2. Razvijejo sposobnost branja, razumevanja zanstvenih in strokovnih člankov s tega področja;
3. Lahko uporabljajo znanje v praksi
4. So sposobni samostojnega nadaljnjega študija.
Praktične veščine:
1. Študent vzpostavi povezavo med teorijo in prakso v smislu, da pridobljeno teorijo uporabi za interpretiranje aktualne dnevne problematike na področju denarne in finančne analize;
2. V praksi lahko študent pridobljeno znanje uporabi pri reševanju konkretnih problemov;
3. Študent lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
1. Scheller, H.K. 2006. Evropska centralna banka: Zgodovina, vloga in naloge. Druga pregledna izdaja, Frankfurt: Evropska centralna banka (izbrana poglavja).
2. Baye, Micahel R. in Jansen, Dennis W.. 1995. Money, banking, and financial markets : an economics approach / Michael R. Baye, Dennis W. Jansen (izbrana poglavja)
3. Glogovšek, Jože. 1996. Denar, denarni sistemi z osnovami denarne teorije. Maribor, EPF (izbrana poglavja)
4. Markovič Hribernik, Tanja. 2009. Osnove financ – zapiski predavanj. Maribor, EPF (poglavji 5 in 8)
5. aktualni članki in drugi viri.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit 100%
ali
sprotno preverjanje znanja:
- dva testa in 80%
- aktivno delo na vajah in predavanjih med tekočim semestrom (poročilo, seminarska naloga, borzna igra…).* 20%
*Opomba: Sprotno preverjanje znanja predvideva dva testa (2 x 40 točk maksimalno) in vse pred semestrom dogovorjene sestavine aktivnega dela (maksimalno 20 točk). Študent opravi izpit na ta način, če na obeh kumulativno zbere najmanj 56% vseh možnih točk, to je 45 točk od 80 točk, skupno pa najmanj 56%, to je 56 točk (maksimalno 100 = 40 + 40 +20). Zbrane točke iz kateregakoli dela obveznosti veljajo samo v tekočem semestru in pri opravljanju obveznosti s sprotnim preverjanjem znanja.