Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
• Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju računovodenja z znanji o nacionalnih davčnih in računovodskih pravilih v procesu davčnega računovodenja pri davčnem zavezancu in davčnem organu;
• Osvojijo osnove mednarodnih davčnih rešitev na področju transfernih cen, znanje o osnovnih značilnostih in metodiki davčnega načrtovanja ter davčne in davčno-bilančne politike.
• Se usposobijo uporabljati teoretično znanje za praktično proučevanje davčnega računovodenja neposrednih davkov.
Vsebina
• Opredelitev in organizacijske značilnosti davčnega računovodstva ter davčna politika gospodarskih subjektov;
• Davčne bilance davčnih zavezancev v Sloveniji;
• Transferne cene - poslovni in davčni vidik;
• Obdavčitev fizičnih oseb v Sloveniji;
• Davčno računovodenje davčne uprave;
• Računovodski vidik davka na dodano vrednost;
• Davčna etika in davčne utaje.
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- interaktivna predavanja;
- gostujoči predavatelji
- obravnava študijskih primerov;
- samostojni študij
seminarski projekt;
-timsko delo.
- delo v računalniškem laboratoriju
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
• Pridobijo znanja o vlogi in organizacijskih značilnostih davčnega računovodstva;
• Se usposobijo (glede na nacionalna davčna pravila, računovodske standarde) za strokovno pravilno davčno računovodenje na področju (ne)posrednih davkov;
• Pridobijo osnovno znanje o rešitvah davčnega računovodstva pri davčnem organu, osnovnih značilnostih in metodiki davčnega načrtovanja, oblikovanju davčnoračunovodskih informacij za potrebe odločanja z vidika davčne in davčnobilančne politike;
• Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju mednarodne obdavčitve (transferne cene) in davčnega načrtovanja.
• Se zavedajo širših etičnih vprašanj na področju obdavčitve.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
• Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
• Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
• Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
• Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
• Nadgrajujejo sposobnost analitičnega razmišljanja in spretnost dela v parih ter skupinah. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
Študent:
• Študent pridobi praktično znanje samostojne uporabe strokovnih pravil davčnega računovodenja neposrednih davkov.
• Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
1. Hauptman Lidija. Osnove davčnega računovodstva. Skripta za predavanja. BVS - 2. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za računovodstvo in revizijo. Maribor, 2022).
2. Kokotec-Novak Majda in Hauptman Lidija. Davčno računovodstvo. Univerzitetna založba Univerze v Mariboru, Maribor, 2012 (izbrana poglavja).
3. Hauptman Lidija. Osnove davčnega računovodstva (gradivo za vaje). BVS - 2.letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za računovodstvo in revizijo. Maribor, 2022.
4. Drugo aktualno gradivo, posredovano na predavanjih.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Izdelava in predstavitev seminarske naloge; 30%
• pisni izpit 70%
Pozitivno ocenjena seminarska naloga je predpogoj za pristop k pisnemu izpitu.
Zaključna ocena je tehtana aritmetična sredina pozitivno opravljene seminarske naloge in pozitivno opravljenega izpita.
Študent lahko nadomesti pisni izpit z dvema uspešno opravljenima vmesnima testoma-kolokvijema med smestrom.