SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Spoznajo pomen in vlogo trajnostnega razvoja kot pomembnega dejavnika procesov mednarodnega poslovanja in razvoja in okolju primernejših proizvodov. 2. Spoznajo vplive proizvodov na okolje ter pomen zmanjševanja ter odpravljanja takšnih vplivov za uspešno poslovanje podjetij. 3. Spoznajo pomen embalaže v dobavnih verigah, njene funkcije, stroške pakiranja ter okoljevarstvene kriterije.

Vsebina

1.Kakovost izdelkov(karakteristike kakovosti, standardi, oznake) 2. Koncept in pomen trajnostnega razvoja 3. Vplivi podjetij na okolje 4. Vplivi izdelkov na okolje v dobavnih verigah 5. Okoljski življenjski cikel izdelkov 6. Ovrednotenje vplivov izdelkov na okolje 7. Ogljični in vodni odtis 8. Koncept krožnega gospodarstva; ravnanje z izdelki po uporabi 9. Okoljske oznake 10. Embalaža (pomen v dobavnih verigah, funkcije) 11. Razvrščanje embalaže (prodajna, skupinska, transportna; povratna in nepovratna embalaža) 12. Dejavniki poškodb pakiranih izdelkov 13. Embalažni materiali 14. Paletizacija; modulni sistem pakiranja 15. Stroški embalaže in pakiranja 16. Ravnanje z odpadno embalažo (zakonske zahteve, tehnične možnosti) 17. Kriteriji za trajnostno embalažo 18. Ekodizajn embalaže

Metode poučevanja in učenja

predavanja obravnava študijskih primerov laboratorijske vaje (aktivno skupinsko delo študentov)

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Pridobijo poglobljeno znanje na področju izdelkov v povezavi s trajnostnim razvojem. 2. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju trajnostnega razvoja izdelkov. 3. Se usposobijo za prepoznavanje interakcij med gospodarskim in naravnim okoljem. 4. Rešujejo probleme s sodobnimi metodološkimi in analitičnimi orodji ter metodami, ki upoštevajo celovite vplive proizvodov na okolje, temelječe na mednarodnih standardih. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 5. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja trajnostnega razvoja v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v ustrezen strokovni okvir. 6. Znajo identificirati okoljski problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve. 7. Znajo identificirati problem z vidika inter- in multidisciplinarnosti.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 8. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima. 9. Pridobijo zmožnost uspešnejšega presojanja in s tem učinkovitejše integracije znanj v poslovne odločitve. 10. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov. 11. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve. Praktične veščine: Študenti: So sposobni delovati v kompleksnejših primerih, ki zahtevajo uporabo različnih metod. So sposobni delovati v kompleksnejših primerih, ki zahtevajo uporabo različnih metod.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literature (Textbooks Gregor Radonjič. (2020). Trajnostni vidiki izdelkov – Zbrano gradivo. Ekonomsko-poslovna fakulteta Maribor Gregor Radonjič. (2008). Embalaža in varstvo okolja – zahteve, smernice in podjetniške priložnosti. Maribor: Založba Pivec. Dodatna študijska literatura / Supplement textbooks A.A. Jensen, A. Remen. (Eds.) (2006). UNEP Guide to Lyfe Cycle Management – A Bridge to Sustainable Products. United Nation Environment Programme. W. Power (Ed.). (2012). Life Cycle Management. How Business Uses It to Decrease Footrprint, Create Opportunities and Make value Chains more Sustainable. United nation Environment Programme & SETAC. G. Radonjič.(2014). Oblikovanje in razvoj okolju primernejše embalaže. Univerza v Mariboru. Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo Maribor. Zbicinski Ireneusz, Stavenuiter John, Kozlowska Barbara, van de Coevering (2006). Product Design and Life Cycle Assessment. Book 3 in a series on Environmental Management. Baltic University Press, Uppsala.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • red. prof. dr. GREGOR RADONJIČ, univ. dipl. inž. kem. tehnol.

  • Pisni izpit: 70
  • Laboratorijske vaje: 30

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (MARKETING) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MEDNARODNO POSLOVANJE) - 3.