SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. postanejo bolj inovativni 2. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju raznolikih vsebin inovacijskega managementa. 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja inovacijskega managementa. 4. Razvijejo sposobnost za celovito spoznavanje in preučevanje inoviranja. 5. Razvijejo potrebo po sodelovanju z različnimi strokovnjaki in razviti sposobnost za učinkovito delo v skupini med reševanjem primerov iz prakse. 6. Razumejo inovativno reševanje problemov kot vsakodnevno prakso na vseh nivojih. 7. Spoznajo potrebo in možnosti zaščite rezultatov inovativnega dela.

Vsebina

Inovativnost v sodobnih razmerah. Do uspeha in celovitosti s sistemskim razmišljanjem. Ustvarjalnost in nastajanje idej Študij ustvarjalnih okolij v podjetjih. Motiviranje za inoviranje in timsko delo. Metode in tehnike ustvarjalnega dela. Etika in inoviranje Uveljavljanje in širjenje novosti v družbi Inovativna okolja kot model: Japonska, ZDA, Evropa. Primeri iz prakse

Metode poučevanja in učenja

- predavanja - AV predstavitve - Gostujoči strokovnjaki iz prakse - Obravnava študijskih primerov - Aktivno individualno in skupinsko delo - Samostojna izbira in reševanje primerov iz prakse v seminarski nalogi čez celi semester

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja inoviranja. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju inoviranja. 3. Se naučijo prepoznavati povezave na področju inoviranja. 4. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju inovacij. 5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na inovacijske procese. 6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju inoviranja. 7. Se usposobijo za spremljanje in nadziranje inovacijskih procesov. 8. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju inovacij. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij inoviranja ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja inoviranja v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 5. 5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 4. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju inoviranja. 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): Ženko Zdenka. Zapiski predavanj v UM e studij MS Teams in dodatni viri, s katerimi se študenti seznanijo na predavanjih / Lecture notes in UM e studij MS Teams and additional sources instructed to students in class ŽENKO, Zdenka. Doseganje inovativnosti z metodami ustvarjalnega razmišljanja. V: HRAST, Anita (ur.), et al. ABC Model M Slovenija - kako inovativno do zaposlitve, ustanavljanja lastnega podjetja ali nevladne organizacije? : priročnik za mlade iskalce zaposlitve. 1. izd. Maribor: Inštitut za razvoj družbene odgovornosti - IRDO, 2018. Str. 25-39. ISBN 978-961-93815-7-1. [COBISS.SI-ID 13172764] Rogers, E. (2003): Diffusion of Innovations, Free Press, New York.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • red. prof. dr. ZDENKA ŽENKO, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit ali 2 pisna testa: 50
  • Seminarska naloga: 30
  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 20

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (RAČUNOVODSTVO IN DAVŠČINE) - 3.