SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Osvojijo osnove pojmov iz področja notranjega podjetništva 2. Spoznajo osnovne elemente koncepta notranjega podjetništva in povezave med njimi 3. Se naučijo natančnosti izražanja, pisanja in razmišljanja na področju identifikacije in analize notranje-podjetniških aktivnosti 4. Usvojijo temeljna znanja iz uresničevanja notranje-podjetniških pobud 5. Spoznajo pomen notranjega podjetništva za podjetja in druge organizacije

Vsebina

1. Opredelitev notranjega podjetništva 2. Pojavne oblike notranjega podjetništva 3. Pomen trajnostne inovativnosti in trajnostnih poslovnih priložnosti v notranjem podjetništvu 4. Premagovanje ovir za trajnostno notranje podjetništvo 5. Pristopi k uvajanju notranjega podjetništva 6. Pomen in vloge notranjih podjetnikov 7. Zaposleni kot akterji notranjega podjetništva 8. Vključevanje notranjega podjetništva v strategije podjetja 9. Organizacijska struktura podjetja za podporo notranjega podjetništva 10. Ustvarjanje kulture trajnostnega notranjega podjetništva 11. Spremljanje in vrednotenje notranje-podjetniških projektov 12. Študije primera z različnih vidikov notranjega podjetništva

Metode poučevanja in učenja

Predavanja: ? Slušatelji bodo spoznali temeljne koncepte notranjega podjetništva s ponazoritvijo na konkretnih primerih iz prakse. Seminarji: ? Uporaba na predavanjih pridobljenega znanja pri analizi in skupinskih razpravah o domačih in tujih primerih notranjega podjetništva. ? Gostujoča predavanja predavateljev iz podjetij. ? Končni rezultat skupinskega dela bo v obliki seminarske naloge pripravljena analiza konkretnega notranje podjetniškega projekta in njegova predstavitev.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Osvojijo osnovne pojme na področju notranjega podjetništva. 2. Se naučijo uporabljati različne metode pri reševanju poslovnih problemov s področja notranjega podjetništva. 3. Razlikujejo temeljne značilnosti notranjega podjetništva in so ga sposobni razmejiti od drugih tipov podjetništva. 4. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju problematike pravic (intelektualne lastnine) iz rezultatov notranje-podjetniških aktivnosti. Kognitivne/Intelektualne veščine: Študenti: 1. Ob upoštevanju navodil znajo izvesti osnovno analizo, upoštevajoč določena izhodišča. 2. Znajo zbrati in urediti podatke in ideje na standarden način. 3. Študenti se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti: 1. Uporabljajo IKT. 2. Razvijajo spretnosti za timsko delo. 3. Izgrajujejo profesionalno etiko. 4. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo. Praktične veščine: 1. Ob podanih navodilih in nadzoru deluje dokaj samostojno pri reševanju problemov iz konkretnih podjetij.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): Bradač Hojnik, B. (2019). Korporacijsko podjetništvo: skripta pri predmetu Korporacijsko podjetništvo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 182 str. Bradač Hojnik, B (2024/2025). Notranje podjetništvo. Prenovljena skripta v pripravi. Bradač Hojnik, B. (2015). Notranji podjetniki v poslovni praksi = Intrapreneurs in business practice. V: Štrukelj, T. (ur.). Izbrani vidiki družbenih in gospodarskih transformacij: strokovna monografija, (Knjižna zbirka Sodobna ekonomija in poslovanje - SEP, ISSN 2232-4593, 5). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 52-64. Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks): Lam, S. (2023). The Intrapreneurship Formula: How to Drive Corporate Entrepreneurship Through Employee Empowerment. Business Expert Press. Kowalschek, R. (2023). Igniting Innovation: A Guide to Corporate Entrepreneurship: Unleashing Intrapreneurs, Transforming Organizations, and Mastering the Art of Change. Independently published. Burns, P. (2020). Corporate Entrepreneurship and Innovation 4th Edition. Bloomsbury Academic. Glinyanova, M., Bouncken, R. B., Tiberius, V., & Cuenca Ballester, A. C. (2021). Five decades of corporate entrepreneurship research: measuring and mapping the field. International Entrepreneurship and Management Journal, 1-27. Yang, T. K., & Yan, M. R. (2020). The corporate shared value for sustainable development: An ecosystem perspective. Sustainability, 12(6), 2348. Pinchot, G. (1999). Intrapreneuring in action. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers. Izbrane študije primerov (selected case studies) Članki iz tujih revij (letno aktualizirani). (Prescribed articles from international journals (yearly updated)) Časopisi in revije (npr. Finance, Manager, Podjetnik). (Slovenian magazines and reviews)

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • red. prof. dr. BARBARA BRADAČ HOJNIK, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga s predstavitvijo: 20
  • Sodelovanje pri predavanjih in vajah: 20

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (EKONOMIKA IN UPRAVLJANJE JAVNEGA SEKTORJA) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MANAGEMENT) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MARKETING) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (POSLOVNE FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (RAČUNOVODSTVO IN DAVŠČINE) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (TURIZEM) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MEDNARODNO POSLOVANJE) - 3.