Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Usvojijo osnovna znanja o strukturi, delovanju in ključnih trendih v globalnem gospodarstvu: .
ključne zgodovinske spremembe v globalnem gospodarstvu, ključni akterji teh sprememb in pomen teh sprememb za poslovanje podjetja.
instrumenti reguliranja mednarodnih trgovinskih in investicijskih tokov in njihove posledice za mednarodno poslovanje podjetij
pregionalne ekonomske integracije ter instrumenti reguliranja mednarodne menjave Evropske unije in njihove posledice za mednarodno poslovanje podjetij
vrste in vloge mednarodnih organizacij, dejavniki in pomen mednarodne konkurenčnosti gospodarstev za mednarodne aktivnosti podjetij
mednarodni trgovinski tokovi in tuje neposredne investicije Slovenije kot dejavnika globalne integriranosti slovenskih podjetij
sodobni trendi v mednarodnem gospodarstvu in njihove posledice za poslovanje podjetij (demografski trendi, podnebne spremembe, geopolitične spremembe).
Vsebina
-pojem in ključni akterji globalnega gospodarstva;
-ključni trendi v globalnem gospodarstvu (dejavniki in posledice globalizacije, vloga multinacionalnih podjetij, hitro rastoči trgi, geopolitične spremembe v svetu, demografske spremembe v svetu, okoljske spremembe, tehnološki razvoj in digitalna družba, multikulturnost držav itd.) in njihove posledice za podjetja;
-vpetost držav v globalno gospodarstvo (mednarodna trgovina, tuje neposredne naložbe) in njene posledice za podjetja;
-Svetovna trgovinska organizacija (STO) ter druge vladne in nevladne mednarodnega organizacije in njihove vloge;
-cilji, oblike in učinki regionalnih ekonomskih integracij;
-Evropska unija (EU) in njeni ključni vidiki delovanja;
-mednarodna konkurenčnost in ekonomska svoboda držav;
-Slovenija v globalnem gospodarstvu (Slovenija v STO in EU, gospodarski profil Slovenije v EU in v globalnem gospodarstvu).
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja in vaje
• Sodelovanje pri predavanjih in vajah
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
1. Pridobijo specifično znanje s področja strukture in delovanja globalnega gospodarstva.
2. Se naučijo prepoznavati sistemske povezave na področju delovanja globalnega gospodarstva.
3. Razvijejo sposobnost razlage posledic sprememb, regulative in institucionalnih značilnosti svetovnega gospodarstva za delovanje podjetja.
Kognitivne/Intelektualne veščine
1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja sprememb, regulative in institucionalnih značilnosti globalnega gospodarstva v literaturi in praksi.
2. Se naučijo povezovati različna znanja s področja globalnega gospodarstva ter pomena uporabe strokovne literature z obravnavanega področja.
3. So sposobni izbrati ustrezne metode za rešitev problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnostih zbranih podatkov za obravnavan problem s področja globalnega gospodarstva.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
1. Razvijajo veščine v uporabi znanja na konkretnem strokovnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost dela v skupinah.
4. Razvijajo sposobnosti učinkovitega poslovnega komuniciranja.
Praktične veščine:
1. Ob podanih navodilih lahko delujejo samostojno.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
- Korez Vide, Romana. 2022. Osnove globalnega gospodarstva (skripta). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
- Korez Vide, Romana. 2022. Osnove globalnega gospodarstva (drsnice predavanj in vaj). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
- Daniels, J. D., Radebaugh, L. H. and Sullivan, D. P. 2019. International Business. Environments and operations. 16th Edition. Harlow: Pearson Education (izbrana poglavja).
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Ustni izpit 50%
• 2 pisni -nalogi na predavanjih in vajah 50%
Za pridobitev ocene pri predmetu je pristop k vsem oblikam preverjanja znanja obvezen. Študent pridobi pozitivno oceno pri predmetu, ko sta obe delni obliki preverjanja znanja pozitivno ocenjeni.