SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Sistematično nadgradijo teoretično znanje o globalnem poslovnem okolju podjetij; 2. Sistematično razvijejo razumevanje obvladovanja sprememb v sodobnem globalnem okolju podjetij, temeljnih strateških vidikov mednarodnega poslovanja in izvedbe operativnih nalog v mednarodnem poslovanju. 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje za reševanje praktičnih problemov iz mednarodnega poslovanja podjetij. 4. Izvajajo kritično presojo izzivov mednarodnega poslovanja podjetij.

Vsebina

• značilnosti globalnega poslovnega okolja in njihovi vplivi na mednarodno poslovanje podjetij • tveganja v mednarodnem poslovanju in možnosti njihovega upravljanja • motivi podjetij za mednarodno poslovanje • temeljna strateška vprašanja v mednarodnem poslovanju • raziskovanje, segmentiranje, selekcioniranje in pozicioniranje podjetij na tujih trgih • vrste in dejavniki izbora oblik vstopa na tuje trge • oblikovanje marketinškega spleta za tuje trge • vrste in izbor plačilnih instrumentov v mednarodnem poslovanju • mednarodne trgovinske klavzule in kalkulacije izvozne cene • zavarovanja v mednarodnem poslovanju • poreklo blaga v mednarodnem poslovanju • načrtovanje izvozno/uvoznih poslov • ključni elementi mednarodnih poslovnih pogajanj • trajnost v mednarodnem poslovanju

Metode poučevanja in učenja

• predavanja in vaje, • individualno in skupinsko delo na predavanjih in vajah

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: 1. Pridobijo celovito znanje o sodobnem globalnem poslovnem okolju podjetij (globalizacija in njeni vplivi na poslovanje podjetij, potrebni odzivi podjetij na spremenjene razmere v globalnem poslovnem okolju, dimenzije mednarodnega poslovnega okolja podjetij); 2. Pridobijo celovito znanje o ključnih strateških in operativnih vidikih mednarodnega poslovanja podjetij (motivi za mednarodno poslovanje, analiza in izbira tujih trgov, oblike vstopa na tuje trge, oblikovanje marketinškega spleta za tuje trge, pojem in vloga mednarodnih trgovinskih klavzul v mednarodnem poslovanju, kalkulacije izvoznih cen, zavarovanja v mednarodnem poslovanju, poreklo blaga v mednarodnem poslovanju, ključni vidiki mednarodnih poslovnih pogajanj, načrtovanje izvoznega/uvoznega posla); 3. Pridobijo celovito znanje o pristopih h krepitvi etičnosti v mednarodnem poslovanju in razumejo njihove koristi za podjetja, gospodarstva in družbe (prepoznavanje oblik neetičnih praks v mednarodnem poslovanju in razumevanje njihovih škodljivih učinkov, poznavanje možnih pristopov podjetij h krepitvi etičnosti v mednarodnem poslovanju in razumevanje njihovih koristi za podjetja)

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine 1. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja mednarodnega poslovanja podjetij v literaturi in praksi ter sposobnost njihovega umeščanja v kontekst mednarodnega poslovanja podjetij. 2. So sposobni izbrati ustrezno metodo za rešitev problema na področju mednarodnega poslovanja podjetij. 3. Znajo identificirati problem na področju mednarodnega poslovanja podjetij iz različnih zornih kotov ter iskati ustrezne rešitve. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti 1. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela. Praktične veščine: 1. Pridobijo praktične izkušnje na področju mednarodnega poslovanja podjetij. 2. Ob ustreznih napotkih lahko delujejo samostojno.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): - Korez Vide, Romana. 2022. Osnove mednarodnega poslovanja in turizma, Osnove mednarodnega poslovanja (skripta). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks): - Daniels, John D., Radebaugh, Lee H. in Sullivan, Daniel D. 2019. International Business: Environments and Operations. 16th Edition. Harlow: Pearson Education (izbrana poglavja).

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • izr. prof. dr. ROMANA KOREZ VIDE, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 50
  • Projektno poročilo: 50

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (EKONOMIKA IN UPRAVLJANJE JAVNEGA SEKTORJA) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MANAGEMENT) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MARKETING) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (POSLOVNE FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (RAČUNOVODSTVO IN DAVŠČINE) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (TURIZEM) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MEDNARODNO POSLOVANJE) - 3.