Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu nadgradijo znanje osnov računovodstva z znanji o temeljnih vrstah in značilnostih računovodskih informacij za poslovno odločanje ter se usposobijo za njihovo oblikovanje in uporabo v konkretnih primerih poslovnih odločitev. Učna enota dodatno prispeva tudi k razvoju naslednjih splošnih in specifičnih kompetenc:
- obvladovanje metod in postopkov oblikovanja računovodskih informacij,
- sposobnost prepoznavanja soodvisnosti in razmerij v procesih poslovanja in njihovega vpliva na računovodske informacije,
- sposobnost umeščanja računovodskih podatkov in informacij v kontekst poslovnega odločanja,
- razvoj veščin in spretnosti pri uporabi znanja v poslovnih kontekstih,
- sposobnost pridobivanja, selekcije in evalvacije novih informacij in zmožnost ustrezne interpretacije v poslovnih kontekstih.
Vsebina
1. Izhodiščna opredelitev računovodskih informacij za odločanje in njihovih glavnih vrst.
2. Temeljne kakovostne značilnosti računovodskih informacij za odločanje.
3. Vrste poslovnih odločitev in dejavniki, ki vplivajo na potrebne računovodske informacije.
4. Vrste in pomen informacij o stroških pri poslovnem odločanju.
5. Vloga in pomen analize občutljivosti pri poslovnem odločanju.
6. Ocenjevanje gibanja stroškov in analiza občutljivosti poslovnega izida na spremembe v obsegu dejavnosti.
7. Računovodske informacije za prodajne, proizvodne in nakupne odločitve..
8. Računovodske informacije za kadrovske odločitve.
9. Računovodske informacije za odločanje o obratnih sredstvih.
10. Računovodske informacije za odločanje o naložbenih procesih.
11. Računovodske informacije za potrebe planiranja in nadzora.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, diskusija in proučevanje zgledov, reševanje nalog, samostojni študij.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
• razumejo uporabnost in pomen računovodskih informacij za poslovno odločanje,
• poznajo glavne vrste računovodskih informacij za poslovno odločanje in njihove temeljne kakovostne značilnosti,
• poznajo temeljna načela in metode oblikovanja za poslovno odločanje merodajnih računovodskih informacij,
• znajo prepoznati gospodarske posledice poslovnih odločitev,
• razvijejo sposobnost samostojnega oblikovanja in uporabe merodajnih računovodskih informacij za določene vrste poslovnih odločitev.
Kognitivne/Intelektualne veščine:
Študenti:
• okrepijo sposobnost vzročno-posledičnega razmišljanja (prepoznavanja vzročno-posledičnih odnosov/razmerij),
• okrepijo sposobnost analitičnega razmišljanja,
• znajo presoditi pomen in značilnosti zbranih podatkov o posameznih odločitvenih problemih in izbrati ustrezen način njihovega reševanja,
• znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov,
• razvijajo sistematičen pristop k reševanju problemov in izzivov.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti:
Študenti:
• okrepijo sposobnost vzročno-posledičnega razmišljanja (prepoznavanja vzročno-posledičnih odnosov/razmerij),
• okrepijo sposobnost analitičnega razmišljanja,
• dalje razvijajo veščine in spretnosti pri uporabi znanja na svojem strokovnem področju,
• nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja,
• znajo izbrati in upravljati z ustreznimi informacijami ob minimalnem vodenju,
• razvijajo sistematičen pristop k reševanju problemov in izzivov.
Praktične veščine:
Študenti pridobijo praktično znanje oblikovanja in uporabe računovodskih informacij pri poslovnem odločanju.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks):
1. KOROŠEC, Bojana, HORVAT, Robert. Računovodske informacije za odločanje : (študijsko gradivo). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 2021. III, 104 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 75012099]
2. KOROŠEC, Bojana, HORVAT, Robert, VUKOVIČ, Danijel. Računovodske informacije za odločanje : (gradivo za vaje). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 2021. 41 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 97010435]
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
1. JERMAN, Saša, HORVAT, Robert, KOROŠEC, Bojana. Pravila skrbnega računovodenja 3 (2016) : stroški po vrstah, mestih in nosilcih. V: Slovenski računovodski standardi 2016. Ljubljana: Slovenski inštitut za revizijo, 2016, str. 280-290. [COBISS.SI-ID 12400412]
2. KOROŠEC, Bojana, HORVAT, Robert, MÖREC, Barbara. Pravila skrbnega računovodenja 5 (2016) : Računovodsko predračunavanje in računovodski predračuni. V: Slovenski računovodski standardi 2016. Ljubljana: Slovenski inštitut za revizijo, 2016, str. 297-303. [COBISS.SI-ID 22995174]
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit. 100%
Študent lahko nadomesti pisni izpit s tremi vmesnimi pisnimi testi. Pogoj za pristop k vmesnim testom je redna udeležba na predavanjih in vajah (vsaj 80 %). Študent mora na prvem testu zbrati vsaj 1/3 točk, da lahko pristopi k drugemu.
Študent lahko z aktivnim delom na predavanjih in vajah pridobi dodatne bonus točke, ki se mu prištejejo k točkam, doseženim na pisnem izpitu oziroma z vmesnimi testi (do maksimalno 10 % točk pisnega izpita).