SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju podjetništva 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih s področja podjetništva 3. Osvojijo aplikativno uporaben pristop k iskanju in presojanju poslovnih priložnosti in preučevanju določenih funkcijskih področij poslovanja podjetja 4. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj pridobljenih na področju ekonomike podjetja, marketinga, financ, računovodstva in organizacije

Vsebina

1. Uvod v podjetništvo • Značilnosti in pomen podjetništva • Podjetniška demografija 2. Podjetnik posameznik. • Podjetnik in lastnik majhnega podjetja • Podjetniške sposobnosti • Psihologija podjetnika 3. Pojavne oblike podjetništva • Notranje podjetništvo • Družinsko podjetništvo • Tehnološko podjetništvo • Podjetništvo v neprofitni dejavnosti 4. Sociološki vidik podjetništva • Podjetniške mreže 5. Podjetništvo kot faktor gospodarskega razvoja in vloga in pomen institucionalne podpore 6. Financiranje podjetniškega podviga • Neformalni in formalni viri financiranja. 7. Inovacije in podjetniške priložnosti • Viri in razvijanje podjetniških priložnosti • Proces generiranja in presoje potenciala podjetniških idej • Presojanje podjetniških priložnosti 8. Oblikovanje kratke predstavitve ideje in poslovnega modela vrednosti na praktičnih primerih

Metode poučevanja in učenja

Predavanja z diskusijo Gostujoči predavatelji Študij primerov

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja podjetništva. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju iskanja podjetniških idej, razpoznavanja poslovnih priložnosti in podjetniških procesov. 3. Se naučijo iskati in prepoznavati podjetniške priložnosti ter njihovo povezanost z družbenoekonomskimi procesi v družbi. 4. Razvijejo sposobnost interpretacije signalov s trga, ki jih je možno preoblikovati v nov podjem. 5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na potrebe, ki lahko pomenijo poslovno priložnost 6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju podjetništva 7. Pridobijo širše razumevanje različnih oblik podjetništva ter razpoložljivih virov za nove podjeme. 8. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju podjetništva. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja podjetništva v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na podjročju podjetništva 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju iskanja podjetniških idej in presojanja poslovnih priložnosti 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura za teoretični del: 1. Rus, M. (2024). Podjetništvo: skripta pri predmetu Osnove podjetništva. EPF. (v pripravi). 2. Ruzzier, M., Antončič, B., Bratkovič, T., Hisrich, R.D., (2008): Podjetništvo. Koper: Društvo za akademske in aplikativne raziskave. Str. 10-285. 3. Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., Smith, A., Value Proposition Design. Dostopno na/available at: https://assets.strategyzer.com/assets/resources/value-proposition-design-book-preview-2014.pdf. Str. 15-38. 4. Goljar, M., (2012): Poslovno modeliranje. Ustvarjalnik. Ljubljana. Obvezna literatura za praktični del - vaje: 5. Vprašalnik za intervju s podjetnikom 6. Navodila za prirpavo kratke predstavitve ideje 7. Navodila za izdelavo kanvasa ponudbe vrednosti 8. Praktični primeri in aktualni članki

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

  • viš. pred. mag. MATEJ RUS, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 40
  • Opis podjetniške ideje: 20
  • Predstavitev projekta: 20
  • Intervju s podjetnikom: 10
  • Terenske vaje: 10

  • : 45
  • : 30
  • : 105

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (MANAGEMENT) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MARKETING) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (POSLOVNE FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 3.