Cilji in kompetence
Študenti pri predmetu:
1. spoznajo teoretične osnove turističnega gospodarstva (stran ponudbe) in potovanj (stran povpraševanja);
2. pridobijo temeljno znanje o pomenu turistične ponudbe za narodno gospodarstvo;
3. usposobijo se za uporabo teoretičnega znanja s poudarkom na ekonomskih, socio-psiholoških in okoljskih učinkih turistične dejavnosti.
Vsebina
Zgodovinski razvoj potovanj in turizma
Narodnogospodarsko okolje turizma
Ekonomski učinki turizma
Sociološki in okoljevarstveni vplivi turizma
Vloga turizma v slovenskem gospodarstvu
Viri v turizmu in statistika za področje turizma
Ponudniki in odjemalci v turizmu
Turistični trgi
Trajnostni razvoj turizma
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja
• Seminarske vaje
• Predstavitve
• Študijski primeri
• Aktivno skupinsko delo
• Terenske vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Spoznajo soodvisnosti podsistemov turističnega sektorja (turistična ponudba).
2. Spoznajo značilnosti turističnih potovanj (turistično povpraševanja).
3. Razumevanje temeljnih ekonomskih principov in konceptov v turizmu.
4. Razumevanje socioloških, okoljskih in gospodarskih vplivov pri razvijanju turizma v regiji/skupnosti.
5. Usposobijo se za nadaljnje proučevanje problemov na področju turizma.
6. Razumejo pomen (so)delovanja v ključnih domačih in mednarodnih organizacijah na področju turizma
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo teoretično osnovo za reševanju strokovnih problemov s področja turizma.
2. Pridobijo sposobnost iskanja novih informacij s področja turizma v literaturi in v gospodarstvu.
3. Pri analizi problemov turističnega gospodarstva
povezujejo znanja iz različnih področij.
4. Identificirajo problem z različnih vidikov.
5. Sposobni so uporabljati primerne raziskovalne metode pri načrtovanju turizma.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Pridobijo zmožnost uporabe temeljnega znanja pri načrtovanju razvoja turizma v praksi.
2. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja v turizmu.
3. Nadgrajujejo sposobnost za delo v skupinah.
4. Pridobijo komunikacijske sposobnosti za komuniciranje na strokovnem področju.
Praktične veščine
Študenti:
1. Pridobijo praktične izkušnje pri načrtovanju turistične ponudbe v regiji/skupnosti.
2. Sposobni za samostojno delo (ob navodilih in delnem nadzoru).
3. Spoznajo in odgovorno uporabljajo medvrstniško vrednotenje.
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Lebe, Sonja Sibila. Ekonomika turizma. Študijsko gradivo za predavanja, BV 2. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2024
Dodatna študijska literatura (Additional textbooks):
Westcott, M. and W. Anderson, Eds (): Introduction to Tourism and Hospitality in BC – 2nd Edition
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • ustni izpit 60%
• seminarska naloga, terenske vaje 30%
• aktivno sodelovanje pri predavanjih in vajah 7%
• Medvrsrtniško vrednotenje 3%