SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri predmetu: 1. spoznajo teoretične osnove turističnega gospodarstva (stran ponudbe) in potovanj (stran povpraševanja); 2. pridobijo temeljno znanje o pomenu turistične ponudbe za narodno gospodarstvo; 3. usposobijo se za uporabo teoretičnega znanja s poudarkom na ekonomskih, socio-psiholoških in okoljskih učinkih turistične dejavnosti.

Vsebina

Zgodovinski razvoj potovanj in turizma Narodnogospodarsko okolje turizma Ekonomski učinki turizma Sociološki in okoljevarstveni vplivi turizma Vloga turizma v slovenskem gospodarstvu Viri v turizmu in statistika za področje turizma Ponudniki in odjemalci v turizmu Turistični trgi Trajnostni razvoj turizma

Metode poučevanja in učenja

• Predavanja • Seminarske vaje • Predstavitve • Študijski primeri • Aktivno skupinsko delo • Terenske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Spoznajo soodvisnosti podsistemov turističnega sektorja (turistična ponudba). 2. Spoznajo značilnosti turističnih potovanj (turistično povpraševanja). 3. Razumevanje temeljnih ekonomskih principov in konceptov v turizmu. 4. Razumevanje socioloških, okoljskih in gospodarskih vplivov pri razvijanju turizma v regiji/skupnosti. 5. Usposobijo se za nadaljnje proučevanje problemov na področju turizma. 6. Razumejo pomen (so)delovanja v ključnih domačih in mednarodnih organizacijah na področju turizma

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 1. Pridobijo teoretično osnovo za reševanju strokovnih problemov s področja turizma. 2. Pridobijo sposobnost iskanja novih informacij s področja turizma v literaturi in v gospodarstvu. 3. Pri analizi problemov turističnega gospodarstva povezujejo znanja iz različnih področij. 4. Identificirajo problem z različnih vidikov. 5. Sposobni so uporabljati primerne raziskovalne metode pri načrtovanju turizma. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Pridobijo zmožnost uporabe temeljnega znanja pri načrtovanju razvoja turizma v praksi. 2. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja v turizmu. 3. Nadgrajujejo sposobnost za delo v skupinah. 4. Pridobijo komunikacijske sposobnosti za komuniciranje na strokovnem področju. Praktične veščine Študenti: 1. Pridobijo praktične izkušnje pri načrtovanju turistične ponudbe v regiji/skupnosti. 2. Sposobni za samostojno delo (ob navodilih in delnem nadzoru). 3. Spoznajo in odgovorno uporabljajo medvrstniško vrednotenje.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): Lebe, Sonja Sibila. Ekonomika turizma. Študijsko gradivo za predavanja, BV 2. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2024 Dodatna študijska literatura (Additional textbooks): Westcott, M. and W. Anderson, Eds (): Introduction to Tourism and Hospitality in BC – 2nd Edition

  • red. prof. dr. SONJA SIBILA LEBE, univ. dipl. ekon.

  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 7
  • Ustni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 30
  • Medvrstniško vrednotenje: 3

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (MARKETING) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (TURIZEM) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MEDNARODNO POSLOVANJE) - 3.