Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju poslovnega okolja podjetja in njegove uporabe v praksi.
2. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju podjetniškega okolja in njegove uporabe v praksi.
3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih s področja holistične analize poslovnega in podjetniškega okolja podjetja.
4. Osvojijo aplikativno uporaben pristop k sistematičnemu spremljanju poslovnega okolja podjetja ter razbiranju in izkoriščanju informacij iz poslovnega okolja ter medijev pri sprejemanju poslovnih odločitev v podjetju.
5. Se seznanijo s kakovostjo slovenskega podjetniškega ekosistema primerjalno z Evropo in drugimi državami sveta.
6. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj pridobljenih na področju podjetništva, ekonomike podjetja, makroekonomije, marketinga in organizacije.
Vsebina
I. Poslovno okolje podjetja
1. Opredelitev poslovnega okolja podjetja
2. Elementi poslovnega okolja
• Makrookolje
• Mikrookolje
• Notranje okolje
• Naravno okolje in trajnostni razvoj
3. Podjetje v središču obravnave
4. Globalizacija in ključne dimenzije okolja
• Kulturno in družbeno okolje
• Ekonomsko (gospodarsko) okolje
• Politično okolje
• Pravno okolje
• Tehnologija in inovacije
II. Podjetniški ekosistem
5. Opredelitev podjetniškega ekosistema
6. Modeli podjetniških ekosistemov
7. Akterji in dejavniki podjetniških ekosistemov
• Podjetniško izobraževanje
• Vladne politike in programi
• Subjekti inovativnega okolja (pospeševalniki, inkubatorji,…)
Metode poučevanja in učenja
Predavanja
Gostujoča predavanja
Študije primerov
Skupinske diskusije
Aktivno timsko delo
Seminarska naloga
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Pridobijo poglobljeno znanje na področju analize poslovnega in podjetniškega okolja ter sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev.
2. Se naučijo razumeti in analizirati prepletenost in soodvisnost podjetij, države, interesnih skupin in posameznikov.
3. Razvijejo sposobnost prepoznavanja in razumevanja ustreznih informacij iz okolja in medijev za poslovno odločanje.
4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju poslovanja podjetja v nacionalnem in mednarodnem poslovnem okolju
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Pridobijo poglobljeno znanje na področju analize poslovnega in podjetniškega okolja ter sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev.
2. Se naučijo razumeti in analizirati prepletenost in soodvisnost podjetij, države, interesnih skupin in posameznikov.
3. Razvijejo sposobnost prepoznavanja in razumevanja ustreznih informacij iz okolja in medijev za poslovno odločanje.
4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju poslovanja podjetja v nacionalnem in mednarodnem poslovnem okolju
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja poslovnega in podjetniškega okolja v literaturi in praksi.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
2. Cenijo različnost in multikulturnost
3. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
4. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
5. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah.
6. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
Študent:
1. Pridobi praktične izkušnje na področju analiziranja poslovnega in podjetniškega okolja ter sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev
2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
1. Crnogaj, K. (2022). Poslovno okolje in podjetniški ekosistem. Gradivo za študij. Maribor: EPF UM (v pripravi).
2. Antončič, B s soavtorji. Podjetništvo. Ljubljana. (v pripravi)
3. Viri za izdelavo seminarske naloge, ki jih poiščejo študenti sami glede na konkretno izbrane probleme, ki jih v nalogah obravnavajo.
4. Izbrani poslovni primeri (selected business cases).
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Pisni izpit 60%
• Seminarska naloga 30%
• Sprotne naloge 10%
Pisni izpit ali sprotno pisno preverjanje znanja z vmesnimi testi. Sprotno pisno preverjanje znanja predvideva dva vmesna testa. Študent opravi izpit, če skupaj na obeh vmesnih testih doseže 56 % od maksimalno možnega števila točk.
Pozitivna ocena pisnega izpita je predpogoj za upoštevanje 30 % deleža ocene seminarske naloge in 10 % deleža iz naslova sprotnih nalog na predavanjih in vajah.