SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju poslovnega okolja podjetja in njegove uporabe v praksi. 2. Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju podjetniškega okolja in njegove uporabe v praksi. 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih s področja holistične analize poslovnega in podjetniškega okolja podjetja. 4. Osvojijo aplikativno uporaben pristop k sistematičnemu spremljanju poslovnega okolja podjetja ter razbiranju in izkoriščanju informacij iz poslovnega okolja ter medijev pri sprejemanju poslovnih odločitev v podjetju. 5. Se seznanijo s kakovostjo slovenskega podjetniškega ekosistema primerjalno z Evropo in drugimi državami sveta. 6. Usvojijo nadgradnjo osnovnih teoretičnih spoznanj pridobljenih na področju podjetništva, ekonomike podjetja, makroekonomije, marketinga in organizacije.

Vsebina

I. Poslovno okolje podjetja 1. Opredelitev poslovnega okolja podjetja 2. Elementi poslovnega okolja • Makrookolje • Mikrookolje • Notranje okolje • Naravno okolje in trajnostni razvoj 3. Podjetje v središču obravnave 4. Globalizacija in ključne dimenzije okolja • Kulturno in družbeno okolje • Ekonomsko (gospodarsko) okolje • Politično okolje • Pravno okolje • Tehnologija in inovacije II. Podjetniški ekosistem 5. Opredelitev podjetniškega ekosistema 6. Modeli podjetniških ekosistemov 7. Akterji in dejavniki podjetniških ekosistemov • Podjetniško izobraževanje • Vladne politike in programi • Subjekti inovativnega okolja (pospeševalniki, inkubatorji,…)

Metode poučevanja in učenja

Predavanja Gostujoča predavanja Študije primerov Skupinske diskusije Aktivno timsko delo Seminarska naloga

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Pridobijo poglobljeno znanje na področju analize poslovnega in podjetniškega okolja ter sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev. 2. Se naučijo razumeti in analizirati prepletenost in soodvisnost podjetij, države, interesnih skupin in posameznikov. 3. Razvijejo sposobnost prepoznavanja in razumevanja ustreznih informacij iz okolja in medijev za poslovno odločanje. 4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju poslovanja podjetja v nacionalnem in mednarodnem poslovnem okolju

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Pridobijo poglobljeno znanje na področju analize poslovnega in podjetniškega okolja ter sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev. 2. Se naučijo razumeti in analizirati prepletenost in soodvisnost podjetij, države, interesnih skupin in posameznikov. 3. Razvijejo sposobnost prepoznavanja in razumevanja ustreznih informacij iz okolja in medijev za poslovno odločanje. 4. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju poslovanja podjetja v nacionalnem in mednarodnem poslovnem okolju Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja poslovnega in podjetniškega okolja v literaturi in praksi. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Cenijo različnost in multikulturnost 3. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 4. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 5. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 6. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju analiziranja poslovnega in podjetniškega okolja ter sprejemanja ustreznih poslovnih odločitev 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

1. Crnogaj, K. (2022). Poslovno okolje in podjetniški ekosistem. Gradivo za študij. Maribor: EPF UM (v pripravi). 2. Antončič, B s soavtorji. Podjetništvo. Ljubljana. (v pripravi) 3. Viri za izdelavo seminarske naloge, ki jih poiščejo študenti sami glede na konkretno izbrane probleme, ki jih v nalogah obravnavajo. 4. Izbrani poslovni primeri (selected business cases).

  • izr. prof. dr. KATJA CRNOGAJ, mag. ekon. in posl. ved

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 30
  • Sprotne naloge: 10

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 2.