SLO | EN

Vsebina

1. Razumevanje gazel: Globalni trendi, gospodarski prispevek gazel, definicije in kriteriji, vpliv na trajnostni razvoj, kategorizacija in metodologija gazel, vladne iniciative in trajnostni prispevek. 2. Fenomen rasti podjetja: Dejavniki rasti podjetja, koncept podjetniške rasti, stopnje rasti, vzroki za podjetniško rast. 3. Modeli podjetniške rasti: Teorija linearni rasti, model pospešene rasti, model S-krivulje rasti, širjenje mreže in Metcalfejev zakon, teorija difuzije inovacij, "Blue Ocean Strategy". 4. Izzivi rasti in vodenje: Vodenje in management rastočih podjetij, osebne lastnosti voditeljev, dinamični podjetnik kot vodja. 5. Razvoj strategije za rast: Prodiranje na trg, izvedba strateškega pregleda, strategije za povečevanje obsega in rasti, širitev in razvoj, diverzifikacija. 6. Financiranje za trajnostno rast: Viri financiranja, bančna posojila, etično in trajnostno financiranje, angelsko in tvegano financiranje, crowdfunding. 7. Upravljanje talentov in organizacijska kultura v rastočem podjetju: Pomen in definicija talenta, vpliv na konkurenčnost podjetja, procesi privabljanja, razvoja in zadrževanja talentov, pomen kulture in ključni elementi kulture. 8. Zrelost, uspeh in neuspeh podjetij: Razlogi za poslovni neuspeh, propad v velikih podjetjih, podjetniška filantropija. 9. Pot k trajnostni rasti: Pomen trajnostne rasti, strategije za trajnostno rast, izzivi in ovire pri doseganju trajnosti.

Metode poučevanja in učenja

- predavanja - gostujoča predavanja - obravnava in predstavitve študijskih primerov - aktivno skupinsko delo - aktivno individualno delo - skupinske diskusije - analiziranje in načrtovanje rasti obstoječega podjetja - uporaba podatkovne baze GVIN

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja razumevanje pomena rasti in posebnosti rastočih podjetij. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju specifičnosti obvladovanja ključnih področij, potrebnih za rast podjetja in integracijo trajnostnih praks, ki podpirajo te prakse. 3. Se naučijo prepoznavati zakonotosti in povezave na področju modelov podjetniške rasti. 4. Razvijejo sposobnost kritične presoje dobljene rešitve na področju vrednotenje potencialnih finančnih projekcij, vezanih na uspešno rast podjetja, vključno z ocenjevanjem učinkovitosti digitalnih orodij za trajnostno poročanje in analizo. 5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na obvladovanje težav, povezanih z rastjo podjetja. 6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju načrtovanja rasti podjetja. 7. Se zavedajo lastne etične in profesionalne odgovornosti na področju udejanjanja strategij podjetniške rasti, vključno z upoštevanjem trajnostnih in digitalnih etičnih standardov v poslovnem svetu.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine: Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih in abstraktnih strokovnih problemov, brez dodatnih navodil. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja obvladovanja rasti v literaturi in praksi, vključno z digitalnimi viri in orodji za trajnostno analitiko. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov, uporabljajoč digitalne analitične platforme za poglobljeno razumevanje podatkov. 5. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti: Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije, vključno z naprednimi digitalnimi orodji in tehnologijami, ki podpirajo trajnostni razvoj. 4. Nadgrajujejo sposobnosti timskega dela in sposobnosti za vodenje tima. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito reševanje konfliktov. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju obvladovanja rasti podjetja, uporabljajoč digitalna orodja in tehnologije za spremljanje in izboljšanje trajnostnih praks. 2. Lahko deluje samostojno, ob minimalnih navodilih in nadzoru, z zmožnostjo uporabe digitalnih orodij za samostojno analizo in odločanje.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literature (Compulsory textbooks): 1. Širec, K. (2024). Obvladovanje trajnostne rasti podjetja. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta (v pripravi). 2. Širec, K. & Crnogaj, K. (2020). Obvladovanje rasti podjetja: študijsko gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Dodatna študijska literature (Additonal textbooks): 3. Tajnikar, M. (2006). Tvegano poslovanje: Knjiga o poslovanju rastočih poslov. Ljubljana: Ekonomska fakulteta. 4. Širec, K. & Crnogaj K. (2010). Slovenske gazele in njihov družbeno-ekonomski pomen. V: Širec, K., Rebernik, M. (ur.): Vrzeli slovenskega podjetniškega okolja: Slovenski podjetniški observatorij 2009/10, Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Maribor, str. 45 – 60. 5. Izbrana poglavja in teme iz: Global Entrepreneurship Monitor ter Slovenski podjetniški observatorij, zadnja izdaja, dostopno na spletnih straneh Inštituta za podjetništvo in management malih podjetij http://ipmmp.um.si/. Izbrana poglavja iz: 6. Antončič, B., Ruzzier, M. & Bratkovič, T. (2008). Primeri iz podjetništva: problematika rasti podjetja. Koper: Društvo za akademske in aplikativne raziskave. 7. Burns, P. (2022). Entrepreneurship and Small Business; Start-up, Growth and Maturity. New York: Palgrave Macmillan Education, 5th edition. Izbrane študije primerov (Selected case studies). Predpisani članki iz tujih revij (bodo vedno aktualizirani)/(prescribed articles from international reviews) Časopisi in revije (magazines and rewievs): Finance, Podjetnik, Manager, Gazela-SLO

  • red. prof. dr. KARIN ŠIREC, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 30
  • Sprotne naloge: 10

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (MANAGEMENT) - 3.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 3.