SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je, da bodo študenti razumeli osnovne principe povezljivih naprav, njiho medsebojno povezovanje z nosilno hrbtenico (angl. middleware), in uporabiti te principe pri gradnji večagentnih sistemov.

Vsebina

Inteligentni agenti: agenti, objekti, ekspertni sistemi, abstraktna agentna arhitektura. Deduktivni agenti: agenti kot dokazovalci pravil, agentno usmerjeno programiranje. Agenti na osnovi praktičnega sklepanja: praktično sklepanje, razmišljanje, analiza virov in sredstev, agenti BDI. Odzivne in hibridne arhitekture: vključevalna arhitektura, hibridni agenti. Komunikacija v več-agentnih sistemih (angl. MultiAgent Systems, krajše MAS): ontologije, XML, OWL, KIF, ACL (KQML, FIPA, JADE, JADEX). Delovanje v skupini: CDPS, delitev opravil in rezultatov, koordinacija. Aplikacije v MAS: inteligentni spletni agenti, E-poslovanje, HCI. Interakcije v MAS: teorija iger, dominantne strategije, ravnovesje Nash, Zapornikova dilema. Odločanje v MAS: teorija družbene izbire, volilne procedure (pluralnost, večinske volitve, Borda štetje,...). Sklepanje koalicij: koalicijske igre, jedro, vrednost Shapley, formiranje koalicijske strukture. Argumentiranje: vrste argumentov, abstraktno argumentiranje, deduktivno argumentiranje.

Metode poučevanja in učenja

• predavanja, • seminarske vaje, • laboratorijske vaje, • projekt,

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

• razložiti in pokazati principe delovanja povezljivih naprav, večagentnih sistemov in njihovega snovanja, oceniti kakovost rešitve večagentnih sistemov na osnovi njene primernosti, vrednosti, logike oz. uporabnosti, • integrirati ideje večagentnih sistemov v rešitev, predlagati akcijski načrt, • uporabiti znanje za reševanje praktičnih problemov, ki zahtevajo znanje in veščine večagentnih sistemov, • preučiti in analizirati situacije, kjer so potrebne aktivnosti povezljivih sistemov in inteligentnih storitev

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Spretnosti komuniciranja: ustni zagovor laboratorijskih vaj, pisno izražanje pri pisnem izpitu. Uporaba informacijske tehnologije in reševanje nalog: uporaba programskih orodij in programerske sposobnosti za razvoj inteligentnih agentov.

Temeljni literatura in viri

• Michael Wooldridge: An Introduction to MultiAgent Systems (2rd Edition), John Wiley & Sons, 2011. • Yoav Shoham, Kevin Leyton-Brown: Multiagent Systems: Algorithmic, Game-Theoretic, and Logical Foundations, Cambridge University Press, 2009. • Roland Siegwart, Illah Reza Nourbakhsh, Davide Scaramuzza: Introduction to Autonomous Mobile Robots (2rd Edition), The MIT Press, Cambridge, 2011. • Stuart Russell, Peter Norvig: Artificial Intelligence: A Modern Approach (3rd Edition), Prentice Hall, 2009. • Michael Maschler, Eilon Solan, Shmuel Zamir: Game Theory, Cambridge University Press, 2013. • Richard Sutton, Andrew Barto: Reinforcement Learning: An Introduction, A Bradford Book, Cambridge, MA, USA, 2018.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogojev ni.

  • red. prof. dr. JANEZ BREST, univ. dipl. inž. rač. in inf.

  • Računalniško delo: 50
  • Pisni izpit: 50

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • RAČUNALNIŠTVO IN INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE - 1.