Cilji in kompetence
Sistematičen in temeljit prenos komunikološkega in medijskega znanja študentom magistrskega študija medijskih komunikacij s ciljem obvladovanja temeljnih komunikoloških zakonitosti in veščin medijskega komuniciranja v odnosih z javnostmi na vseh komunikacijskih ravneh: korporativno, lokalno, nacionalno, regionalno in globalno.
Vsebina
• Pojmovne, zgodovinske in vsebinske zakonitosti nove komunikološke discipline - Odnosi z javnostmi (komunikološka teorija, kreativne metode, tehnike in strategije sodobnega PR-diskurza).
• Holistična analiza javnega delovanja (J.Dewey, W.Lippman, G.M.Broom, D.M.Dozier, F.Vreg,J.Habermas, S.Splichal) in modela Odnosi z javnostmi (J.E.Gruing, T.Hunt, S.M.Cutlip, B.Neff-Dostal, D.Verčić,G.Bentele).
• Interdisciplinarnost Odnosov z javnostmi in sodobne paradigme (persuazija, verodostojnost, dialog, pozitiven odnos, ugled/reputacija); propaganda (persuazija, ideološko prepričevanje, monolog,
»kredibilnost«, moč).
• Odnosi z javnostmi v kontekstu različnih medkulturnih, družbenih, poslovnih, političnih, religijskih, ekoloških, novinarskih, informacijskih in medijskih kultur.
• Strateški in tipološki modeli Odnosov z javnostmi (Grunigovi PR-modeli, Burkatov model PR-odličnosti, model javnega zaupanja
G. Bentelea, PR-model Karla Deutscha, modeli kriznega komuniciranja.
• Holistična medijska komunikacija in Odnosi z javnostmi (upravljanje s komunikacijo, prepričevanje javnosti, liderstvo, medijske kampanje, propaganda, oglaševanje, image, dizajn, vizualna komunikacija, medijska in vizualna identiteta).
• Družbena odgovornost Odnosov z javnostmi in etična dimenzija javne in medijske komunikacije.
• Odnosi z javnostmi v konstrukciji družbene realnosti (mehka in trda javna moč, vzpostavljanje družbenega konsenza).
• Sodobne komunikološke metode za raziskovanje javnega mnenja in odnosov z javnostmi.
• Odnosi z javnostmi na spletu in pomen digitalnega komuniciranja v odnosih z javnostmi
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja, seminarske vaje,
• Predstavitve samostojnih analiz študentov (samostojno PR delo)
• študij primerov.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben
- obvladovati teoretična in praktična znanja in zakonitosti komuniciranja, ki so potrebna za razumevanje struktur in funkcij medijske komunikacije in odnosov z javnostmi,
- pridobivanja novega znanja, medijskih veščin in kompetenc za znanstveno razumevanje medijske komunikacije in odnosov z javnostmi.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Spretnosti komuniciranja: predstavitve samostojnih analiz in PR javno nastopanje.
Uporaba informacijske tehnologije: iskanje virov, oblikovanje seminarske naloge.
Organizacijske spretnosti: proces oblikovanja projektne naloge.
Reševanje problemov: samostojno PR delo.
Delo v skupini: aktivno skupinsko delo za PR projekt.
Temeljni literatura in viri
• S. M. Cutlip, A. H. Center, G. M. Broom: Effective Public Relations, Printice – Hall, New Jersey, 2010.
• D. Korenjak, M. Plenkovic, M. Korenjak: Communication Science in Network Marketing, Alma Mater Europea, Maribor, 2013.
• J.Macnamara: Evaluating Public Communication, Routledge, London and NewYork, 2017.
• M. Plenković: Media Communication, Croatia Communication Association & Nonacom, Zagreb, 2014.
• M. Plenković: Crisis Communication and Public Relations Theory, Separati Speciale: Media Culture and Public Relations., Zagreb, 2013.
• D. Rusinger: Online Relations, Leitfaden für moderne PR im Netz, Schaffer-Poeschel Verlag Stuttgart, 2007.
• F. P. Rota, W. Fuchs: Lexicon of Public Relations, Beck-Wirtschaftsberater im DTV, München, 2007.
• D. Verčič, F. Zavrl, P. Rijavec, A. Tkalac Verčič, K. Laco: Odnosi z mediji, Masmedia Pristop, Zagreb, Ljubljana, 2004.
• A. Tkalac Verčič: Odnosi z javnostmi. Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, 2020.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogojev ni.