Cilji in kompetence
Cilj tega predmeta je naučiti študente pripraviti in uporabiti interaktivne multimedijske vsebine na svetovnem spletu in jih ustrezno ovrednotiti.
Vsebina
• Uvod: Spoznavanje temeljenjih konceptov za raziskovanje multimedijskih vsebin, razlike med obogateno, virtualno in mešano resničnostjo. Pregled aplikacij za njihovo uporabo in izdelavo v praksi.
• Priprava multimedijskih vsebin za svetovni splet: kombiniranje in prepletanje interaktivnih avdio vizualnih vsebin.
• VRML/X3D – Virtual Reality Modelling Laguage / eXtensible 3D Language.
• Načrtovanje in raziskovanje produkcijskih faz 360° videa v povezavi z virtualno resničnostjo.
• Fotogrametrija in ustvarjanje 3D modelov.
• Interaktivna programska okolja za vključevanje občinstva pri predstavitvah.
• Kvalitativno in kvantitativno ovrednotenje multimedijskih vsebin na spletu.
Metode poučevanja in učenja
• predavanja,
• laboratorijske vaje,
• projekt.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben
• oblikovati sodobne načrte interaktivnih multimedijskih vsebin na spletu,
• načrtovati, uporabiti in ovrednotiti interaktivne multimedijske navidezne svetove,
• izdelati in ovrednotiti aplikacije za virtualno, obogateno in mešano resničnost,
• s sintezo znanja izbrati ustreznejše multimedijske vsebine za svetovni splet.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Spretnosti komuniciranja: pisno izražanje pri pisnem izpitu in individualnih esejih, ustno izražanje pri sodelovanju na vajah.
• Uporaba informacijske tehnologije: uporaba naprednih orodij za izdelavo interaktivnih multimedijskih navideznih svetov.
• Reševanje problemov: načrtovanje in izdelava samostojnega produkta v projektu.
Temeljni literatura in viri
• G. Klajnšek in B. Žalik: Standard VRML, Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Maribor, 2002.
• D. Brutzman in L. Daly: X3D: Extensible 3D Graphics for Web Authors, Morgan Kaufman/Elsevier, San Francisco, 2007.
• Zachary, B. H. Virtual Reality : Advances in Research and Applications, Hauppauge, New York, 2016.
• R. Hughes, Augmented Reality : Developments, Technologies and Applications, Nova publishers, New York, 2014.
• Wohl, M. The 360° Video Handbook: A step-by step guide to creating video for virtual reality, 2017.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogojev ni.