SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je predstaviti študentom osnove vizualnega komuniciranje ter psihološke, semiološke in komunikacijske koncepte, ki omogočajo razumevanje procesov predelave podob ter načinov na katere posamezniki odčitujejo pomene v različnih vizualnih fenomenih.

Vsebina

• Uvod v vizualno komuniciranje. • Psihološki, semiološki in komunikacijski koncepti predelave podob. • Elementi vizualnega komuniciranja. • Morfologija in sintaksa elementov vizualnega jezika. • Plakati: oblikovanje in semiotična analiza plakatov • Film: semiotična analiza filma, analiza po metodi Mise-en-Scene. • Teorije vizualnih komunikacij: teorija estetike, teorija vizualne retorike, teorija percepcije, narativna teorija, teorija vizualne etike, teorija vizualne pismenosti. • Vizualni namigi v oglaševanju.

Metode poučevanja in učenja

• predavanja, • vaje, • samostojno delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben opredeliti in razumeti različne fenomene vizualnega komuniciranja, analizirati podobe znotraj različnih vizualnih fenomenov, pretvoriti izbrane strategije marketinga in tržnega komuniciranja v uspešne kreativne rešitve na polju besedil in nato naprej v vizualno komuniciranje.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Spretnosti komuniciranja: pisno izražanje pri pisnem izpitu in individualnih esejih, ustno izražanje pri sodelovanju na vajah. Reševanje problemov: pretvorbe strategij marketinga v kreativne rešitve. Delo v skupini: delo v skupini pri izvedbi skupinske seminarske naloge.

Temeljni literatura in viri

• A. Berger: Seeing is believing: An Introduction to Visual Communication, Mayfield, Mounrain View, 1998 • P. Bonnici: Visual Language, the Hidden medium of Communication, Rotovision, 1999N. • Lacey: Image and Presentation. Key Concepts in Media Studies. St. Martins Press, New York, 1998. • M. Sturken, L. Cartwright: Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture. Oxford University Press, Oxford, 2001 • K. L. Smith, S. Moriarty, G. Barbatsis in K. Kenney (ur.): Handbook of Visual Communication: Theory, Methods, and Media. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2005.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Osnovno znanje o medijskem komuniciranju.

  • doc. dr. KATJA UDIR MIŠIČ, dipl. oblik. (UN)

  • kolokviji ali pisni izpit: 60
  • Opravljene vaje: 30
  • Sodelovanje na predavanjih: 10

  • : 45
  • : 15
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • MEDIJSKE KOMUNIKACIJE (MEDIJSKA PRODUKCIJA) - 2.
  • MEDIJSKE KOMUNIKACIJE (VIZUALNA KOMUNIKACIJA) - 2.