Cilji in kompetence
Cilj tega predmeta je seznaniti študente z orodji in postopki za generiranje 3D računalniške animacije, s shranjevanjem in z aplikacijami le-te.
Vsebina
Uvod: zgodovina, klasifikacija, principi, aplikacije, primeri, izzivi in prihodnji trendi (računalniške) animacije.
Modeliranje togih objektov: površinski in prostorninski modeli, trikotniške ploskve, delitvene ploskve, ploskve svobodnih oblik.
Postavitev scene: navidezne kamere, svetila, materiali.
Animacija (uvedba časovne dimenzije): celuloidni modeli, dogodkovni modeli, ključne slike, empirični modeli, skripte in proceduralne metode, linearna in nelinearna interpolacija, funkcijske krivulje, trajektorije, animacija luči, kamer in lastnosti materialov.
Napredne animacijske tehnike: direktna in inverzna kinematika, dinamika gibanja, sistemi delcev, zajemanje gibanja in animacija človeškega telesa.
Posprodukcija: izhod računalniške animacije, montaža in urejanje videa.
Komercialni animacijski programski paketi: pregled in primerjava najbolj razširjenih aktualnih geometrijskih modelirnikov, orodij za generiranje 3D računalniške animacije ter posprodukcijskih paketov.
Metode poučevanja in učenja
• predavanja,
• seminarske vaje,
• laboratorijske vaje,
• samostojno delo študenta.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
• izkazati znanje o zgodovini razvoja animacije,
• navesti in povzeti področja in načine uporabe računalniške animacije,
• uporabiti vsaj enega izmed animacijskih sistemov za izdelavo 3D računalniške animacije,
• implementirati sistem delcev,
• uporabiti različne tehnike za določanje prostorskega gibanja 3D objektov,
• izkazati in uporabiti razumevanje elementov navidezne 3D scene in principov njene postavitve
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
• Spretnosti komuniciranja: ustno izražanje pri zagovoru laboratorijskih vaj, pisno izražanje pri pisnem izpitu.
• Uporaba informacijske tehnologije: uporaba animacijskih paketov za izdelavo 3D animacije.
• Reševanje problemov: izbira primernih funkcionalnosti in nastavitev programske opreme za modeliranje, animiranje in optimirano upodabljanje različnih animacijskih scenarijev.
Temeljni literatura in viri
• R. Williams: The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Faber & Faber, 2012.
• M. O’Rourke, Principles of Three-Dimensional Computer Animation: Modeling, Rendering, and Animating With 3d Computer Graphics, 3rd Edition, W. W. Norton & Company, New York, 1995.
• I. V. Kerlow: The Art of 3-D Computer Animation and Effects, Fourth Edition, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, 2009.
• R. Brinkmann, The Art and Science of Digital Compositing, 2nd Edition, Morfan Kaufmann Publishers, Burlington, ZDA, 2008.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Znanje geometrijskega modeliranja in računalniške grafike.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit se lahko nadomesti s sprotnim preverjanjem in ocenjevanjem znanja.