SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj tega predmeta je seznaniti študente z orodji in postopki za generiranje 3D računalniške animacije, s shranjevanjem in z aplikacijami le-te.

Vsebina

Uvod: zgodovina, klasifikacija, principi, aplikacije, primeri, izzivi in prihodnji trendi (računalniške) animacije. Modeliranje togih objektov: površinski in prostorninski modeli, trikotniške ploskve, delitvene ploskve, ploskve svobodnih oblik. Postavitev scene: navidezne kamere, svetila, materiali. Animacija (uvedba časovne dimenzije): celuloidni modeli, dogodkovni modeli, ključne slike, empirični modeli, skripte in proceduralne metode, linearna in nelinearna interpolacija, funkcijske krivulje, trajektorije, animacija luči, kamer in lastnosti materialov. Napredne animacijske tehnike: direktna in inverzna kinematika, dinamika gibanja, sistemi delcev, zajemanje gibanja in animacija človeškega telesa. Posprodukcija: izhod računalniške animacije, montaža in urejanje videa. Komercialni animacijski programski paketi: pregled in primerjava najbolj razširjenih aktualnih geometrijskih modelirnikov, orodij za generiranje 3D računalniške animacije ter posprodukcijskih paketov.

Metode poučevanja in učenja

• predavanja, • seminarske vaje, • laboratorijske vaje, • samostojno delo študenta.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

• izkazati znanje o zgodovini razvoja animacije, • navesti in povzeti področja in načine uporabe računalniške animacije, • uporabiti vsaj enega izmed animacijskih sistemov za izdelavo 3D računalniške animacije, • implementirati sistem delcev, • uporabiti različne tehnike za določanje prostorskega gibanja 3D objektov, • izkazati in uporabiti razumevanje elementov navidezne 3D scene in principov njene postavitve

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

• Spretnosti komuniciranja: ustno izražanje pri zagovoru laboratorijskih vaj, pisno izražanje pri pisnem izpitu. • Uporaba informacijske tehnologije: uporaba animacijskih paketov za izdelavo 3D animacije. • Reševanje problemov: izbira primernih funkcionalnosti in nastavitev programske opreme za modeliranje, animiranje in optimirano upodabljanje različnih animacijskih scenarijev.

Temeljni literatura in viri

• Williams, R. (2009). The animator’s survival kit (p. X, 382). Faber and Faber. • O’Rourke, M. (2003). Principles of three-dimensional computer animation: modeling, rendering, and animating with 3D computer graphics (3rd ed., p. 395). Norton. http://www.loc.gov/catdir/toc/fy042/2002029575.html • Kerlow, I. V. (2009). The art of 3D: computer animation and effects (4th ed., p. XII, 499). John Wiley. • Brinkmann, R. (2008). The art and science of digital compositing (2nd ed., p. XIX, 684). Morgan Kaufmann; Elsevier.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Znanje geometrijskega modeliranja in računalniške grafike.

  • doc. dr. SIMON KOLMANIČ, univ. dipl. inž. rač. in inf.

  • Računalniško delo: 50
  • Pisni izpit: 50

  • : 30
  • : 30
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • MEDIJSKE KOMUNIKACIJE (MEDIJSKA PRODUKCIJA) - 3.
  • MEDIJSKE KOMUNIKACIJE (VIZUALNA KOMUNIKACIJA) - 2.